شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۱:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت: از روز دوازدهم فروردین ماه امسال 2 میلیون واحد مسکونی در شهر تهران تحت پوشش بیمه رایگان آتش‌سوزی قرار گرفت به طوری که هر واحد به مبلغ 5 میلیون تومان بیمه شده است.

دکتر محمدباقر قالیباف که صبح 24 فروردین در حاشیه مراسم بهره برداری همزمان از 6 ایستگاه آتش نشانی و طرح بیمه رایگان 2 میلیون واحد مسکونی در برابر آتش سوزی در جمع خبرنگاران حاضر شده بود، افزود: از روز دوازدهم فروردین ماه هر واحد مسکونی در شهر تهران که دچار آتش سوزی شود تا سقف 5 میلیون تومان که 2 میلیون تومان آن بابت خسارات ساختمان و 3 میلیون تومان بابت تجهیزات و لوازم منزل است، بیمه شده  که پس از گزارش سازمان آتش نشانی تهران از طریق بیمه کارآفرین به خسارت دیدگان پرداخت می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران وی با بیان اینکه نیاز به مراجعه حضوری مالکان منازل به بیمه یا سازمان آتش نشانی نیست ، گفت: با اطلاع رسانی خوب رسانه ها می توانیم این کار را رونق بیشتری دهیم.

قالیباف در ادامه گفت: وضعیت ایمنی شهر تهران وضعیت قابل قبولی نیست. نیروهای سازمان آتش نشانی باید بر اساس استانداردها بین 2 تا 5 دقیقه در صحنه‌های حادثه و آتش‌سوزی حضور یابند که برای این کار ما نیاز به 120 ایستگاه آتش نشانی در شهر تهران داریم.

وی افزود: از نیمه دوم سال 85 به ازای هر یک ماه یک ایستگاه آتش نشانی به  شهر تهران اضافه شده است. همچنین تجهیزات مناسبی با توجه به آخرین تکنولوژی‌ها از سوی سازمان آتش نشانی خریداری شده که تا قبل از خرداد ماه عملیاتی می‌شود.

شهردار تهران در ادامه در خصوص ارسال نامه به شورای شهر گفت: نامه‌ای در خصوص جمع آوری پل BRT به شورا ارائه شده تا برای آنجا تعیین تکلیف شود که کار کارشناسی توسط کمیسیون عمران شورا و معاونت عمرانی شهرداری در حال انجام است.

وی با بیان اینکه انصافا شهرداری و شورای شهر در همه عرصه ها با هم هماهنگی و همکاری دارند و رابطه بین شورا و شهرداری در ایده آل ترین زمان وجود دارد گفت: من تعجب کردم که برخی از روزنامه ها در هفته ای که گذشت اشاره به بحث پل تقاطع بهبودی و اختلاف شورا و شهرداری کردند.

قالیباف افزود: ما 4 تقاطع از دماوند تا میدان آزادی داریم که باید برای آنها تعیین تکلیف کنیم و به صورت روگذر و زیر گذر کارهایی را انجام دهیم.در ضمن این پروژه ها مورد تایید و تصویب شوراست و ردیف اعتباری هم دارند.

شهردار تهران ادامه داد: همانطور که می دانید تقاطع بهبودی از شرایط خاص فنی برخوردار است و از آنجا تونل‌های توحید با عمق 40 متر ، خط 2 متروی تهران با عمق 12 متر ، خط 7 متروی تهران با عمق 75 متر و خط 4 متروی تهران عبور کرده است و یا در دست انجام است.از این رو تنها بحثی که وجود داشت این بود که ما زیرگذر می خواهیم یا روگذر.

وی خاطر نشان کرد: بحث این بود که اگر ما بخواهیم در کوتاه مدت نگاه کنیم ناگزیریم یک پل روگذر بزنیم آن هم از سیستمی که به گونه ای طراحی شده که ظرف کمتر از 2 ماه قابل عملیاتی شدن است و در کمتر از یک ماه قابل جمع آوری است.

از سوی دیگر اگر بخواهیم زیرگذر بزنیم 2 سال زمان می برد که سرانجام با انجام بحث‌های کارشناسی به این نتیجه رسیدیم که اگر ادامه همین زیرگذری که در تقاطع یادگار امام با خیابان آزادی داریم را به صورت روباز ادامه دهیم.

شهردار تهران درباره بافت‌های فرسوده گفت: در بحث بافت های فرسوده سیاست قطعی این است که افرادی که خود مالک و صاحب خانه هستند کار را انجام دهند و دنبال کنند شهرداری هم در پایان کار و صدور پروانه آنها را کمک کند اما بعضی از زمین ها که کوچکند و متراژ آنها زیر 100 متر است باید تجمیع شوند.

به گفته قالیباف در حال حاضر کار ممیزی در شهر تهران در حال انجام است و همزمان با این کار بلوک های شهر و همچنین منازل مسکونی خالی شناسایی می شود تا برای آنها عوارض بیشتری در نظر گرفته شود.

وی گفت: بر اساس پیش بینی ها در سطح شهر تهران 200 هزار خانه مورد استفاده واقع نمی شود.

قالیباف درخصوص جمع آوری آب های سطحی هم گفت: بحث آب و فاضلاب در مجموعه مسئولیت های دولت است اما جمع آوری آب های سطحی بر عهده ماست که در این خصوص تا پایان سال آینده 500 کیلومتر تونل انتقال آب های سطحی تکمیل می شود.

قالیباف در ادامه از برگزاری جلسه ای با وزارت نیرو با حضور رئیس و چند عضو شورای شهر تهران خبر داد و گفت: در این جلسه کیفیت آب آشامیدنی در جنوب شهر و همچنین بحث فاضلاب که بسیار جدی است مورد تاکید قرار گرفت.البته امسال دولت رقمی برای این بحث گذاشت و مجلس هم تصویب کرد ولی ما معتقدیم با این رقم ها یک تحول جدی و اساسی در آب و فاضلاب تهران که مقداری نگران کننده است نمی افتند که امیدواریم وزارت نیرو توجه بیشتری به این موضوعه کند.

شهردار تهران در خصوص خط اتوبوسرانی افسریه تا آزادی گفت: خطوط BRT ظرفیت خاص خود را دارند و باید ایستگاه‌های مناسب‌، عرض معبر و خودروهای مناسب داشته باشند و از سوی دیگر بلیط الکترونیکی را وارد کنیم. در این صورت می‌توانیم بگوییم خطوط تندرو ایجاد کرده‌ایم.

وی افزود: خطی که از آزادی تا میدان بسیج انجام می شود تکمیل خطوط ویژه‌ای است که در خیابان‌های هلال احمر، مولوی و 17 شهریور به صورت ناپیوسته وجود دارد که این خطوط با ادامه یافتن در خیابان قزوین و آیت الله سعیدی تکمیل می‌شوند.

کد خبر 48475

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز