شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۲:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران از ورود اتوبوس‌های خارجی سامانه تندرو تا پایان فروردین به کشور خبر داد.وی همچنین توضیحاتی در خصوص بیمه آتش‌سوزی ساختمان‌ها ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد باقر قالیباف در مراسم بهره‌برداری از پروژه غیر همسطح بزرگراه یادگار امام(ره) با بزرگراه شهید چمران، با اشاره به نامگذاری امسال به نام «نوآوری و شکوفایی»، گفت: سنت حسنه‌ای که هر سال توسط مقام معظم رهبری نامگذاری انجام می‌شود و امسال نیز به عنوان «سال نوآوری و شکوفایی» نامگذاری شده، این نکته را مورد توجه و تاکید جدی دست اندرکاران و مدیران قرار می‌دهد که باید به گونه‌ای رفتار کنیم که تا با این نامگذاری‌ها، رفتار شعارگونه نداشته باشیم.

وی با بیان این که با تبلیغ نام این سال و اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی برای آن مخالف نیستم، تصریح کرد: این نکته را باید مورد توجه جدی قرار دهیم که مجموعه این نامگذاری‌ها در سال‌های متوالی حاکی است که شاکله ذهنی مقام معظم رهبری، الگویی را به ما مدیران نشان می‌دهد؛ چراکه وقتی به مجموع این نامگذاری‌ها نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که مهم‌ترین دغدغه‌ مقام معظم رهبری، پیشرفت و توسعه در کشور است، توسعه‌ای که دو نکته و اصل مهم شاخصه‌های ملی و دینی و عدالت در آن نهفته باشد.

وی افزود: در گذشته توجه به پیشرفت و توسعه بوده، اما بعضا جامع و کامل نبوده و غفلت‌های صورت گرفته است، به طوری که در بعضی اوقات، پیشرفت‌ها از غرب و فرهنگ بیگانه وارد کشور شده و نتوانستیم آن را با فرهنگ خود تطبیق دهیم، بنابراین نباید غفلت نکنیم و تمام پیشرفت‌های ما باید با مبانی، ملیت و فرهنگ ایرانی و اسلامی تطابق داشته باشد.

قالیباف یادآور شد: نوآوری و خلاقیت اگر در بستر علم و تجربه حرکت نکند در حقیقت تکرار کارهای غلط گذشته است، بنابراین مدیران باید توجه کنند که نوآوری و خلاقیت الزاما باید در بستر علم و تجربه حرکت کند در غیر این صورت موفق نخواهیم شد.

وی اظهار کرد: رویکرد نوآوری و شکوفایی در شهرداری نیز مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت و در تلاشیم تا به طبع آن، شکوفایی و نوآوری در همه بخش‌ها و فعالیت و همچنین در حوزه‌های تربیتی و آموزشی مورد توجه جدی قرار گیرد.

شهردار تهران با تاکید بر این که روح خلاقیت در جامعه باید باشد و لازمه آن روحیه جستجوگری است، تصریح کرد: نخبگان جامعه باید به این موضوع توجه کنند که روحیه نخبگی و پختگی از یک طرف و جست‌وجوگری از طرف دیگر، می‌تواند پویایی و زنده بودن را ایجاد کند.

وی در رابطه با پروژه غیرهمسطح بزرگراه یادگار امام (ره) با بزرگراه شهید چمران، ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران این پروژه به مشکلات ایجاد شده در احداث آن اشاره کرد و گفت: این پروژه دارای مشکلات فنی، حقوقی و معارضان ملکی بود و در حقیقت معجونی از مشکلات را داشت، اما با این حال با همکاری قوه قضاییه توانستیم، این پروژه را که حدود یک دهه معطل مانده بود، به بهره‌برداری برسانیم.

وی در جمع خبرنگاران نیز به سوالات آنان پاسخ داد و درباره ضرورت احداث پروژه یاد شده و تاثیر آن بر کاهش ترافیک، گفت: مجموعه بزرگراه‌های شهید چمران، خیابان سئول، یادگار امام (ره) و نیایش از تقاطع‌های مهم شمال شهر تهران است و شهروندان با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی در محل دائمی، شاهد مشکلات ترافیک این منطقه بوده‌اند، به طوری که در انتهای بزرگراه یادگار امام (ره)، اوین و درکه، خیابان سئول و تقاطع شهید چمران به خاطر ناتمام بودن رینگ، مشکلاتی ایجاد شده بود که با بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح بزرگراه یادگار امام (ره) با بزرگراه شهید چمران مشکلات تا حدود زیادی رفع و رینگ به طور کامل به هم وصل و دسترسی‌ها برای شهروندان در شمال شهر فراهم شد.

قالیباف افزود: هم اکنون مسیر در این محدوده راحت‌تر و روان‌تر برای شهروندان خواهد بود و مدت زمان طول سفر نیز در این محدوده کاهش یافته، اما میزان تاثیر این پروژه در کاهش ترافیک قابل پیش‌بینی نیست، زیرا روزانه یک‌هزار و 500 خودرو به تهران افزوده می‌شود و با احداث بزرگراه‌ها و پروژه‌های عمرانی نمی‌توان گفت چقدر این پروژه‌ها بر روی کاهش ترافیک اثر می‌گذارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که اتوبوس‌های تندرو چه زمانی وارد کشور خواهد شد، گفت: یکی از شرکت‌های داخلی، قرارداد خرید اتوبوس‌ها را منعقد کرده و شهرداری نیز با این شرکت قرارداد بسته و پیش‌بینی می‌کنیم که تا آخر فروردین ماه این اتوبوس‌ها وارد کشور شود و طبیعتا مراحل قانونی ورود این اتوبوس‌ها به داخل نیز طی خواهد شد.

شهردار تهران افزود: نمونه‌هایی از این اتوبوس‌ها وارد کشور شده و بلافاصله در داخل کشور تولید خواهند شد، زیرا معتقدیم در تهران، اتوبوس‌های فعلی مناسب نیستند و علاوه بر آن، اتوبوس‌ها باید دارای ویژگی‌هایی باشد که معلولان و جانبازان نیز بتوانند از آن استفاده کرده و حجم بیشتری از مسافران را جابجا کنند.

وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری از اجرای طرح بیمه آتش‌سوزی ساختمان‌های تهران از 12 فروردین خبر داد و گفت: از 12 فروردین بیمه آتش‌سوزی واحدهای مسکونی تهران در حال اجراست و اگر از این تاریخ، خانه‌ای دچار آتش‌سوزی شود، تا سقف سه میلیون تومان برای وسایل خانه و دو میلیون تومان برای خسارت‌های ساختمان پرداخت می‌شود؛ بدون این که صاحبان واحدهای مسکونی مبلغی را به شهرداری بپردازند.

قالیباف درباره احتمال تغییر مدیران شهرداری نیز، گفت: تغییراتی فعلا در شهرداری مطرح نیست، البته جابجایی و تغییری در هر نهادی طبیعی است.

وی در ادامه همکاری شورا و شهرداری را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: امروز در شورای شهر و شهرداری اوج همکاری و همدلی وجود دارد و اگر شورای شهر، طرح‌ها و لوایح شهرداری را مصوب نکند و برای آن‌ها اعتبار تخصیص ندهد، قطعا شاهد شکوفایی نخواهیم بود.

مهندس چمران، رییس شورای شهر تهران، نیز که در این مراسم حضور داشت، همکاری و همدلی بین شورای شهر و شهرداری را مبنای فعالیت مدیریت شهری دانست و گفت: امسال در سال نوآوری و شکوفایی در تلاش خواهیم بود، تا طرح‌های خوب و نوینی را ارائه دهیم.

وی ادامه داد: با اجرای طرح جامع و تفصیلی تهران، نوآوری و شکوفایی واقعی را که در تهران انتظار داریم، به وقوع خواهد پیوست.

در این مراسم مجید مظفری و منوچهر آذری از هنرمندان صدا و سیما و همچنین همسر شهید باکری حضور داشتند.

کد خبر 47754

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز