گروه شهری: شهردار تهران گفت: با افزایش دو برابری اعتبارات عمرانی مناطق جنوبی شهر در سال آینده، توسعه حوزه جنوب شهر تهران با شتاب بیشتری دنبال خواهد شد.

محمد باقر قالیباف در مراسم افتتاح مجتمع ورزشی دانشگاه فنی دخترانه شریعتی با اعلام این خبر اظهار داشت: توجه به طرح‌های عمرانی، توسعه‌سرانه و فضاهای فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، اصلاح هندسی و بافت‌های فرسوده در مناطق جنوبی شهر از اولویت‌های مدیریت شهری به‌منظور کاهش فاصله‌های موجود بین مناطق محروم با سایر مناطق خواهد بود.

وی با اشاره به لزوم توجه بیشتر به فعالیت‌های زنان گفت: تاکنون مجموعه مدیریت شهری، شهر تهران را به گونه‌ای اداره کرده که به‌نظر می‌رسد شهر برای مردان ساخته شده و مردها تنها ساکنان آن هستند. اما اکنون ما احساس وظیفه می‌کنیم که امکانات رفاهی لازم را برای بانوان شهر تهران افزایش دهیم و به سهم آنها به‌عنوان 50 درصد از جمعیت شهری توجه ویژه داشته باشیم.

قالیباف همچنین گفت: مجموعه ورزشی دانشگاه شریعتی برای 4 هزار دانشجو، پرسنل این دانشگاه و سایر بانوان منطقه 19 احداث شده ضمن اینکه در تلاش هستیم سرانه ورزشی بانوان مناطق محروم تهران را به حد استاندارد رسانده و غفلت‌های پیش آمده در تامین سلامتی روح و روان زنان شهر تهران را جبران کنیم.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنانش گفت: در تمام دنیا دولت‌ها از دخالت در امور مربوط به شهر و شهرنشینی پرهیز داده شده اند، تمام وظایف و مسئولیت‌های مربوط به شهرها را در قالب مدیریت واحد شهری به شهرداری‌ها واگذار کرده‌اند.

این روند به اعتقاد شهردار تهران در کشورهای اروپایی، آمریکای‌جنوبی، آسیا و خاورمیانه به‌عنوان یک اصل نتیجه بخش شناخته شده است اما متأسفانه در کشور ما هنوز مدیریت واحد شهری شکل نگرفته است.

شهردار تهران با اشاره به آنکه شکل گیری شوراهای اسلامی شهر گامی در راستای تحقق مدیریت واحد شهری بود‌، گفت: با وجود آنکه شوراهای اسلامی شهر با هدف ایجاد مدیریت واحد شکل گرفتند اما از آنجا که اختیارات پیش‌بینی شده در قانون اساسی به تمام و کمال در قانون اجرایی دیده نشد اکنون با نواقص و مشکلات زیادی در حوزه اختیارات شوراهای اسلامی شهر روبه‌رو هستیم.

وی تاکید کرد: متأسفانه با وجود آنکه عوامل مهم توسعه در کشور اعم از منابع اقتصادی و نیروی انسانی لازم وجود دارد اما طی صد سال اخیر به‌دلیل ساختار اداری، سیاسی همواره از یک تحول اساسی، جدی و عمیق محروم مانده‌ایم و نتوانسته‌ایم به اندازه امکاناتمان پیشرفت کنیم.

کد خبر 45729

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز