جمعه ۱۲ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۰:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت : امیدورایم هر سال دو تا سه پروژه فرهنگی ، هنری در حد سینما آزادی در تهران احداث و به جامعه هنرمندان و شهروندان تهرانی اهدا کنیم.

به گزارش مهر، دکتر محمد باقر قالیباف، پنجشنبه (11بهمن) در حاشیه بازدید از سینما آزادی با بیان این مطلب اظهار کرد : در مجموع اقدامات خوبی برای توسعه فضاهای فرهنگی و هنری صورت گرفته و امیدواریم بتوانیم عقب ماندگی های عرصه کالبدی فضاهای فرهنگی، هنری و ورزشی در تهران را جبران کنیم و کمبودهای موجود را از سرار ره برداریم.

وی افزود : عملیات احداث یک مجتمع عظیم فرهنگی ، هنری در روز 18 بهمن ماه در محل شهادت 72 تن آغاز می شود که این مجتمع یکی از مجتمع‌های بزرگ فرهنگی شهر تهران خواهد بود و احداث آن به سرعت عملیات ساخت سینما آزادی پی گیری خواهد شد.

قالیباف افزود : یکی از بزرگترین مجتمع‌های تئاتری و هنری را نیز در انبا‌رهای نفت جوادیه به وسعت 23 هکتار در دستور کار داریم و همچنین ساخت مساجد خوب، بزرگ و مدرن که تعداد آنها 32 مسجد است در دستور کار قرار گرفته و عملیات ساخت تعدادی از آن ها انجام شده است.

شهردار تهران همچنین از احداث مجموعه ای فرهنگی هنری در حد سینما آزادی با نام مجموعه "شهر زندگی" در پارک ملت خبر داد و گفت: زمانی هنرمندان ما از کمبود سالن های سینما و بی کیفیتی آنها گله مند بودند ، اما امیدواریم با طرح هایی که در دستور کار قرار دارد بتوانیم رضایت هنرمندان را جلب و به نوبه خود و در حد توان کمبود ها را جبران کنیم.

قالیباف همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر آنکه در زمان کلنگ زنی پروژه سینما آزادی آقای علی نصیریان (از بازیگران برجسته کشور ) گفت که این یک شوخی بزرگ است و اکنون شما پس از احداث این سینما چه جوابی به او خواهید داد ، اظهار کرد: حالا باید بگوییم احداث سینما آزادی با بهترین کیفیت وامکانات یک واقعیت بزرگ است.

وی همچنین تلاش همه مسئولان و مدیران برای احداث سینما آزادی را خوب و قابل قبول دانست و از همه کارشناسان و صاحب نظران خواست تا پروژه سینما آزادی را از لحاظ سرعت، کیفیت و قیمت مورد بررسی قرار داده و ببینند که آیا این پروژه رتبه بالایی کسب می کند یا نه.

شهردار تهران همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر آنکه چرا عملیات ساخت سینما آزادی به صورت ضرب الاجلی صورت گرفت، گفت : متاسفانه از آن جا که اکثر پروژه های ما سالیان دراز به طول می انجامد و حتی کارگران طرح‌ها بازنشسته می شوند و عملیات احداث ادامه دارد، ساخت یک پروژه در حد سینما آزادی در زمانی معقول ، ضرب الاجلی به نظر می رسد. حال آنکه اگر پروژه های مشابه سینما آزادی را در کشورهای همسایه مورد بررسی قرار دهیم می بینیم که زمان ساخت این گونه پروژه‌ها بیش از این طول نکشیده است.

وی افزود: پروژه سینما آزادی در زمانی معقول به بهره برداری رسیده و باید الگویی باشد برای سایر پروژه‌ها.

شهردار تهران در این بازدید از تمامی طبقات و بخش های سینما آزادی بازدید کرد و دقایقی نیز بخش‌هایی از یک فیلم خارجی و یک فیلم کوتاه ایرانی را در یکی از سالن‌های سینما آزادی تماشا کرد.

کد خبر 43167

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز