جمعه ۱۲ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۸:۱۳
۰ نفر

گروه شهری: پس از 7 ماه عملیات بهسازی و نوسازی، محوطه میدان آزادی با حضور محمد باقر قالیباف افتتاح شد.

شهردار تهران با اشاره به نورپردازی زیبا، آب‌نمای موزیکال و فضای سبز منحصر به فرد میدان آزادی گفت: بعد از ۴۰ سال از احداث میدان آزادی که نماد وحدت و همدلی در کشور است، بسیاری از بخش‌های میدان نیاز به بازسازی و مرمت داشت که شهرداری، فقط حدود 18ماه وقت صرف مطالعات کارشناسی برای حفظ معماری برج در جهت بهسازی آن کرد.

محمدباقر قالیباف همچنین از اجرای طرحی در آینده خبر داد که بر اساس آن محورهای ترافیکی دور میدان آزادی یک حلقه به عقب رفته تا فضای محوطه میدان بزرگ‌تر و تردد خودروها کمتر شود.

به گزارش فارس، در ابتدای مراسم افتتاح بازسازی میدان آزادی حجت‌الله ملاصالحی، مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به هماهنگی‌های انجام‌شده برای مرمت این بنا با سازمان میراث فرهنگی گفت: بازسازی اطراف برج آزادی به اتمام رسیده‌است و به‌زودی کار بازسازی خود برج را آغاز خواهیم کرد.

وی افزود: جشن سالگرد پیروزی انقلاب در این میدان برگزار می‌شود و آب‌نماهای اطراف برج بعد از 22 بهمن سال‌جاری نصب خواهد شد.

از سوی دیگر، شهردار تهران در برنامه تلویزیونی «مردم ایران سلام» گفت: برج میلاد با وجود آن که طی 8 سال تنها 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشت ما توانستیم طی 2 سال 50 درصد دیگر آن را تکمیل کنیم. البته به‌دلیل تحریم‌های موجود در مقطعی نتوانستیم آسانسور و شیشه‌های آن را وارد کشور کنیم و اکنون نیز با این‌که 100‌متر از شیشه‌ها نصب شده به‌دلیل برودت هوا و دمای هوایی حدود منفی 35 درجه و شدت باد در راس برج امکان ادامه نصب شیشه‌ها وجود ندارد،  به همین دلیل افتتاح پروژه با تأخیر صورت می‌گیرد. با وجود این در 18 بهمن ماه دسترسی‌ها و سالن‌های این برج به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار تهران افزود: البته تقریبا تمام کارهای داخلی برج به اتمام رسیده است و به محض خوب شدن شرایط جوی عملیات احداث خود برج نیز به پایان خواهد رسید.

قالیباف همچنین در مورد افتتاح سینما آزادی گفت: در تاریخ 22 بهمن براساس قولی که داده بودیم سینما آزادی به بهره برداری خواهد رسید. این ساختمان با داشتن 5 سالن، آخرین فناوری‌های صداو تصویر و تجهیزات ویژه به‌عنوان یک نمونه محسوب می‌شود و احداث آن کار عظیمی بوده که تنها در 17 ماه صورت گرفته حال آن که از سال 76 تنها به این دلیل که نمی‌توانستند در مورد آن تصمیم بگیرند این سینما مخروبه مانده بود.

شهردار تهران ادامه داد: سه آیتم زمان، کیفیت و قیمت تمام شده به خوبی در اجرای این طرح مدنظر قرار گرفته  و از متخصصان و مردم می‌خواهیم با بررسی این سه عامل ببینند ساخت این سینما در مدت 17 ماه امتیاز بالایی می‌گیرد یا نه.

قالیباف افزود: یکی دیگر از کارهای مهمی که در شهرداری اتفاق افتاده است تحقق وعده مکانیزه کردن تمام سیستم‌ها در شهرسازی است؛ به گونه‌ای که تا پایان سال در بخش صدور پروانه ساخت و شهرسازی که بیشترین مراجعه حضوری، شکایات، مفسده و رانت خواری را داشت، سیستم‌ها مکانیزه می‌شود.

شهردار تهران درادامه در مورد حضور در مجمع جهانی اقتصاد در داووس گفت: شرکت در این مجمع دستاوردهای خوبی برایمان داشت. پس از گفت‌وگو با سرمایه‌گذاران خارجی توانستیم توافق آن‌ها را برای سرمایه گذاری در تهران با رقمی حدود 4 میلیارد دلار به‌دست آوریم.

کد خبر 43220

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز