جمعه ۱۹ بهمن ۱۳۸۶ - ۰۹:۱۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: شهردار تهران با بیان اینکه امروز انقلاب در دوران کمال یابی، توانمند سازی و کارآمدی قرار دارد گفت: باید چارچوب حرکت خود را مبتنی بر ارزشگرایی، عقلانیت و اعتدال قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر؛ محمد باقر قالیباف سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی دو دوران استقرار و تثبیت را پشت سر گذاشته است افزود: در دورة کنونی باید سعی کنیم هرگز منابع را هدر ندهیم و از فرصتهای پیش رو و زمان ، به بهترین نحو در عرصه توانمند سازی نظام استفاده کنیم و بتوانیم کارنامه قابل قبولی را به نمایش بگذاریم تا کارآمدی دین در ادارة جامعه را اثبات کنیم.
وی افزود: عملکرد صحیح ما باعث خواهد شد وقتی جوانان کشور، نظام ما را با دیگر کشورها مقایسه می‌کنند به انقلاب و نظام اسلامی وفادارتر شوند.
قالیباف افزود: اگر ما مدیران ، وحدت را حفظ نکنیم ، با هم همدلی نداشته باشیم و با یکدیگر با صفا و با محبت نباشیم و به مسائل حاشیه ای بپردازیم ،گناهی نابخشودنی و بی توجهی به امانت الهی انقلاب و ناشکری این نعمت است.
سخنران پیش از خطبه نماز جمعه تهران ، انقلاب اسلامی را احیاگر اسلام در جهان امروز دانست و گفت: پیروزی انقلاب و زندگی مادی و معنوی امروز، مدیون رهبری‌های امام و ایثارگری شهدا است.
وی انقلاب اسلامی را نشأت گرفته از نهضت حسینی و فرهنگ عاشورایی و برخاسته از جامعه اسلامی و اندیشه های والای امام خمینی دانست و گفت: مهمترین عامل در پیروزی انقلاب کلمة توحید است که باعث شد بتوانیم با پیروزی انقلاب پیوند محکمی را با سلسله اولیای الهی ، ولایت و ائمه معصومین برقرار کنیم.
سخنران پیش از خطبه نماز جمعه ، دومین عامل پیروزی انقلاب را وحدت کلمه دانست و گفت: امام راحل و مقام معظم رهبری در بیانات خود بارها بر حفظ وحدت کلمه تأکید کرده اند و هدف دشمن نیز ایجاد تفرقه در جامعه اسلامی است.
وی سومین عامل پیروزی انقلاب را روحیه جهاد، ایثار و شهادت برشمرد و گفت: برای تداوم انقلاب نیز نیازمند حفظ این روحیه هستیم و نباید از آنها فاصله بگیریم.
قالیباف با اشاره به مسئولیت خود در شهرداری تهران گفت: ما امروز به عنوان فرزندان امام هر جا که باشیم همه سعی و توانمان در این است که بتوانیم با همان روحیه انقلابی ابتدای انقلاب و روحیه جهادی زمان جنگ، از فرصت خدمتگزاری به بهترین نحو استفاده کنیم.
وی گفت: ما در شهرداری سعی می کنیم که کیفیت زندگی در سطح شهر تهران را در ابعاد معنوی و مادی ارتقاء دهیم.
شهردار تهران افزود: هنگامی که شهرداری به من تحویل داده شد حجم فعالیتهای عمرانی 100 میلیارد تومان بود که امروز در پایان سال 86 و پس از دو سال این رقم به 430 میلیارد تومان با همکاری شورای شهر رسیده است و پیش بینی می‌شود این میزان در سال آینده به 800 میلیارد تومان برسد.
قالیباف همچنین به خدمات شهرداری در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی و تربیتی اشاره کرد و گفت: با رویکرد محله محوری و با کمک مردم سعی کرده‌ایم به ابعاد مختلف اجتماعی زندگی شهروندان توجه شود.
وی همچنین فعالیت کارمندان شهرداری در زمستان امسال را ایثارگرانه خواند و از انان قدردانی کرد.
کد خبر 43720

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز