همشهری آنلاین: شهردار تهران با بیان این که شهرداری از آذر ماه آمادگی مواجهه با بارش‌های سنگین برف را داشته است، گفت:

در روزهای اخیر شهرداری توانست وظیفه‌اش را به درستی در این رابطه انجام دهد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد باقر قالیباف در حاشیه حضور در یادواره هزار و 100 شهید منطقه هفت با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: چهارشنبه شب، همه همکارانم در شهرداری از مدیران گرفته تا کارگران در حالت آماده‌باش بودند و کسی نخوابید. با توجه بازدیدی هم که از ساعت 30/3 صبح پنج‌شنبه از منطقه سوهانک تا انتهای فرحزاد داشتم، گمان می‌کنم شهرداری تهران توانست وظیفه‌اش را به درستی انجام دهد.

وی افزود: از نخستین ساعات بامداد پنج‌شنبه راه‌ها و معابر اصلی پاکسازی شد و بعد از نماز صبح نیز تا حدود ساعت 30/7 همه خیابان‌های درجه دو و سه و کوچه‌های فرعی پاک‌سازی شدند تا مشکل خاصی برای شهروندان به وجود نیاید.

قالیباف سپس در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره بحث مونوریل گفت: به نظر من ماجرای مونوریل یک مقدار سیاسی شده در حالی که این موضوع سیاسی نبوده و کاملا فنی است.

وی افزود: بارها گفته‌ام که تهران نیازمند قطار هوایی است، اما این که چه نوع قطاری در چند کیلومتر و در چه خطوطی نیاز داریم، یک بحث کاملا فنی است.

قالیباف ادامه داد: خودشان درباره مونوریل تصمیم‌گیری کرده و خودشان اجرا کردند و خودشان نیز بعد از انجام دو تا سه درصد کار، آن را متوقف کردند که این امر نشان از نبود انجام کار کارشناسی دارد.

به گفته قالیباف بعضا می‌گویند، تهران 140 یا حتی 300 کیلومتر مونوریل نیاز دارد، اما جالب است که بدانید در سراسر دنیا در مجموع 302 یا 303 کیلومتر خط مونوریل وجود دارد و این در حالی است که بیش از پنج هزار کیلومتر خط مترو در دنیا داریم. بنابر این اگر اعتباری وجود دارد، بهتر است در اختیار ما بگذارند، تا واگن مترو بخریم و ظرفیت مترو را افزایش دهیم.

شهرداری تهران در ادامه بار دیگر از ارائه پیشنهاد به شورای شهر تهران برای جمع‌آوری پایه‌های مونوریل صادقیه خبر داد و گفت: پیشنهاد جمع‌آوری پایه‌های نصب شده مونوریل در صادقیه را به همراه دلالیلش به شورای اسلامی شهر تهران ارائه داده‌ایم، تا کمیسیون عمران شورا پس از بررسی، تصمیم لازم را اتخاذ کند.

وی سپس افتتاح پل آغاز را در حل معضلات منطقه هفت موثر دانست و گفت: مصممیم تا پایان سال جاری انتهای بزرگراه صیاد شیرازی و عبور از پادگان و دانشکده پلیس را تکمیل کنیم و تا مهر ماه آینده نیز پروژه زندان قصر را به پایان برسانیم.

قالیباف در پایان در پاسخ به سوال دیگری درباره حضورش در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طبیعتا یک عنصر سیاسی هستم، اما لیستی برای انتخابات مجلس هشتم ارائه نمی‌دهم. وظیفه ما خوب کار کردن است و باید بستر را برای حضور حداکثری و مشارکت مردم فراهم کنیم.

کد خبر 40858

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز