همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت مترو در خصوص توقف اجرای دو خط مترو گفت: مسئولین شورای عالی ترافیک و تبصره ۱۳ اصرار دارند به جای خط ۸ و ۹ مترو در این خطوط، مونوریل ایجاد شود.

به گزارش  مهر ، مهندس هاشمی در حاشیه دیدار‌های حضوری شهروندان با مدیران ارشد شهرداری در سامانه 1888 با بیان این مطلب اظهار کرد: در این میان معلوم نیست که قرار است ما این خطوط را بسازیم یا خودشان به هرحال باید هرچه سریع تر وضعیت خط 8 و 9 مترو تهران مشخص شود زیرا طراحی و مطالعات خطوط مترو زمان بر است و این مساله سبب عقب ماندگی 2 تا 3 ساله احداث این خطوط می‌شود.

هاشمی در ادامه تصریح کرد : با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال جاری مطابق قول شهردار تهران 15 کیلومتر مترو احداث می شود و خطوط 1،2 و 4 مترو تهران توسعه می یابد.

وی افزود: بر این اساس خط یک مترو تهران از میرداماد تا قیطریه با 5 ایستگاه ، خط 2 از دانشگاه علم و صنعت تا چهاراه تیر انداز با 2 ایستگاه، خط چهار از چهاراه ولیعصر تا میدان انقلاب با 3 ایستگاه تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد .

مدیرعامل شرکت مترو تهران خاطر نشان کرد: خط 4 مترو تهران به طول 20 کیلومتر دارای 19 ایستگاه است که براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته عملیات احداث آن تا اواخر سال 89 به اتمام می‌رسد.

وی ادامه داد: خط 4 مترو تهران در مرحله نخست از اکباتان در غرب آغاز و تا شهید کلاهدوز در شرق ادامه خواهد یافت اما در ادامه این خط از غرب به پونک و از شرق به شهرک امید امتداد خواهد یافت.

مهندس هاشمی در مورد افزایش ناوگان قطارهای مترو تهران در سال جاری گفت: سال گذشته قرارداد ساخت 65 قطار و 160 واگن دوطبقه برای خط 5 به امضا و پیش پرداخت‌ها داده شده اما بازکردن  LC ها کمی مشکل آفرین شده که امیدواریم این مشکلات از سر راه برداشته شود و ما هرچه سریعتر شاهد ورود قطارهای جدید به خطوط مترو باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد تا پایان سال جاری شاهد ورود 25 واگن دوطبقه جدید به خط 5 متروی تهران باشیم تا تاخیر‌های موجود در این خط که عمدتا به دلیل فرسودگی ناوگان است کاهش یابد.

مدیر عامل شرکت مترو تهران گفت: تا پایان سال 7 کیلومتر از خط یک ، 3 کیلومتر از خط دو و 5 کیلومتر از خط چهار مترو تهران به بهره برداری می‌رسد.

هاشمی در ادامه تصریح کرد : با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال جاری مطابق قول شهردار تهران 15 کیلومتر مترو احداث می شود و خطوط 1،2 و 4 مترو تهران توسعه می یابد.

وی افزود: بر این اساس خط یک مترو تهران از میرداماد تا قیطریه با 5 ایستگاه ، خط 2 از دانشگاه علم و صنعت تا چهاراه تیر انداز با 2 ایستگاه ، خط چهار از چهاراه ولیعصر تا میدان انقلاب با 3 ایستگاه تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

کد خبر 49464

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز