همشهری آنلاین: دکتر محمدباقر قالیباف، شهردار تهران صبح یکشنبه اول مهر با حضور در دبیرستان نمونه شهید همت منطقه 19 زنگ آغاز سال تحصیلی 86-87 را به صدا درآورد.

به گزارش سما، دکتر محمدباقر قالیباف، شهردار تهران که به همراه تعدادی از مدیران شهری در دبیرستان شهید همت حاضر شده بود در ابتدا در جمع دبیران و مسئولان مدرسه به اقدامات شهرداری در حوزه کارآفرینی اشاره کرد و گفت: در حوزه کارآفرینی برای دوره‌های پیش دانشگاهی و دانشگاه‌ها برنامه‌ای داریم که در آینده اجرایی خواهد شد.

وی افزود: همچنین در طرحی که به صورت آزمایشی انجام خواهد شد وسایل مازاد منازل را جمع آوری کرده و بعد از نوسازی و تعمیر در اختیار نیازمندان قرار می‌دهیم که این خود نوعی کارآفرینی است.

شهردار تهران با بیان اینکه باید کارآمدی دین در اداره جامعه را به اثبات برسانیم به تلاش در حوزه تربیت نیروی انسانی کارآمد اشاره کرد و گفت: این موضوع باید به طور جدی در دستور کار قرار گیرد و این گنج و گوهر گرانبها در دستان شما دبیران زحمتکش است.

وی در ادامه در جمع دانش‌آموزان دبیرستان شهید همت با تبریک ماه رمضان و گرامیداشت هفته دفاع مقدس تقارن این دو مناسبت با ماه مهر را فرصتی مغتنم برشمرد و گفت: با کمال باور و صداقت به همه شما دانش آموزان می‌گویم که آینده زندگی‌تان در همین مقطع رقم می‌خورد و بدانید که در این ایام شخصیت اصلی شما شکل می‌گیرد و به سختی قابل تغییر است.

وی سپس به دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دوران دفاع مقدس اوج تبلور و ترکیب تزکیه و تعلیم بود این در حالی است که نقش معلمان و دانش آموزان در آن دوران بسیار جدی و اساسی بود. از این رو همه باید به گونه‌ای عمل کنیم که علم نافع و عمل صالح داشته باشیم.

قالیباف در پایان با بیان اینکه همه مزیت‌های مادی و معنوی خود را مدیون شهدایی همچون همت و فهمیده هستیم گفت: امیدوارم شما دانش آموزان که آیندگان این جامعه هستید، آینده‌ای خوب داشته باشید و عنصری مفید برای جامعه باشید.

کد خبر 32157

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز