همشهری آنلاین: نیروی انسانی تحصیلکرده و ماهر از مهمترین موارد در تحقق اهداف پیش بینی شده در برنامه‌های توسعه کشور است.

به گزارش ایرنا، داود دانش جعفری - وزیر امور اقتصادی و دارایی -روز یکشنبه اول مهرماه 86، در راستای برنامه اعضای هیات دولت در آیین بازگشایی مدارس گفت: کشورهایی قادر هستند مدارج اقتصادی، سیاسی، علمی، فرهنگی بالا را طی کنند که بتوانند از نیروی انسانی خود هرچه بهتر استفاده کنند.

وی که در دبیرستان شهید مطهری در منطقه 12 ‪ سخنرانی می کرد، با اشاره به برنامه‌ریزی کشورهای مختلف برای عملی کردن برنامه‌های توسعه گفت: جمهوری اسلامی ایران نیز برای رسیدن به جایگاه واقعی خود در بخش‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و ...، برنامه‌های توسعه را در قالب برنامه‌های پنج ساله و سند چشم انداز ‪ ۲۰‬ساله طراحی کرده است.

دانش جعفری افزود: براساس سند چشم انداز ‪۲0‬ساله کشور که برنامه‌ای بلند مدت است ،ایران باید بتواند جایگاه خود را از لحاظ اقتصادی، علمی و فناوری تا حدی ارتقا دهد که به عنوان اولین کشور و قطب منطقه محسوب شود.

وزیر اقتصاد اضافه کرد: معنای برنامه چشم انداز ‪ ۲۰‬ساله کشور این است که همه آحاد جامعه بخصوص شما دانش آموزان باید برای دستیابی ایران اسلامی به اهداف برنامه مورد بحث، بیش از پیش تلاش کنید.

وی با بیان آن که نقش نیروی انسانی برای رسیدن به اهداف برنامه بیش از پیش ضروری است، گفت: شما هم به عنوان آینده سازان کشور باید با برنامه  ریزی بتوانید نقش موثری در توسعه، پیشرفت و آبادانی ایفا نمایید.

دانش جعفری در ادامه تیزهوشی، پرفکری و تلاش فراوان را از ویژگی‌های ایرانی‌ها دانست و گفت: دستاوردهای علمی که هر روز توسط نیروی توانمند ایرانی بخصوص دانشمندان، دانشجویان، دانش آموزان و... ، در عرصه‌های مختلف بدست می‌آید، همه نشان از وجود این ویژگی‌ها دارد.

وی در پایان خطاب به دانش آموزان گفت: زیربنای فرهنگی شما دانش آموزان در همین مدرسه گذاشته می‌شود، لذا باید با حداکثر بهره‌برداری از این موقعیت از آن بی‌نهایت استفاده و با کسب علم در جهت اعتلا و سربلندی کشور بیش از پیش تلاش کنید.

کد خبر 32160

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز