همشهری آنلاین: وزیر امور اقتصاد و دارائی جمهوری اسلامی ایران گفت: سیاست‌های امریکا در ایجاد محدودیت های مالی و اقتصادی علیه ایران نتوانسته است ایران را از رشد اقتصادی باز دارد

به گزارش واحد مرکزی خبر داود دانش جعفری با تشریح سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در قبال بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول گفت: ایران خواستار افزایش میزان سهام این دو نهاد بین المللی مالی به نفع کشورهای در حال توسعه است تا آان بتوانند بر اساس میزان سهام در تصمیمات بانک جهانی و صندوق بین اللملی پول مشارکت جدی داشته باشند.

وی افزود: برخی از کشورهای امریکای لاتین و دیگر کشورهای در حال توسعه قصد دارند به موازات مشارکت در این دو نهاد بین المللی موسسات مالی جدیدی را تاسیس کنند تا بتوانند مشکلات مالی خود را بدور از تصمیم های امریکا و اروپا حل کنند.

وزیر امور اقتصاد و دارائی ایران در ادامه این گفتگو در مورد فشارهای سیاسی و محدودیت های مالی امریکا علیه ایران گفت: امریکا با جنجال های سیاسی و تبلیغات تلاش می کند ریسک سرمایه گذاری در ایران را بالا ببرد که این مسئله موجب افزایش قیمت نفت می شود که خود به خود بخشی از اقدامات امریکا را خنثی می کند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به ارتباطات گسترده بازرگانی و تجاری میان ایران و دیگر کشورهای جهان با وجود این فشارها سرمایه گذاری ها در ایران در سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و رشد اقتصادی ایران در سال گذشته 6 درصد بوده است که در منطقه خاورمیانه بالاترین رقم محسوب می شود.

دانش جعفری درباره معضل بیکاری در کشور گفت:برنامه ایجاد اشتغال یکی از مهمترین برنامه های دولت نهم است و ما در دو سال گذشته حدود 23هزار میلیارد تومان برای حل معضل بیکاری اختصاص داده‌ایم که نتیجه آن ایجاد یک میلیون و 950 هزار فرصت شغلی برای کشور بوده است اما با وجود این اقدامات هنوز مشکل بیکاری رفع نشده و دولت سیاست های ایجاد اشتغال را همچنان دنبال خواهد کرد.

دانش جعفری در مورد سیاست‌های دولت در کنترل تورم و نقدینگی کشور گفت:فعال کردن بورس و افزایش فعالیت های اقتصادی بنگاه های خصوصی و دولتی بویژه در بخش مسکن و کنترل مصرف تسهیلات از جانب شرکت های دولتی از سیاستهای دولت در کنترل نقدینگی در کشور است.

وی در پاسخ به برخی اظهارات مبنی بر اینکه آمارهای اقتصادی دولت غیر واقعی هستند گفت:اعتراض کنندگان به این امارها خودشان نیز می دانندکه ساختارهای اماری به گونه ای است که امکان دخل و تصرف در انها وجود ندارد و به نظر می رسد این اظهارات بیشتر رنگ و بوی سیاسی دارد تا بیان حقیقت.

داود دانش جعفری وزیر امور اقتصاد و دارائی کشورمان که به منظور شرکت در نشست بانک جهانی و صندوق بین المللی پول به واشنگتن سفر کرده بود روز گذشته در اجلاس توسعه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک حضور یافت و مواضع

جمهوری اسلامی ایران را در قبال چگونگی اجرای طرحهای محرومیت زدائی در کشورهای فقیر تشریح کرد.

کد خبر 34881

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز