همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت: پیروزی انقلاب اسلامی باعث احیای اسلام ناب و توسعه علوم قرآنی در جامعه ما در سطوح فرهنگی و اجتماعی شده است بطوری که روز به روز شاهد این توسعه بوده و هستیم.

به گزارش خبرنگار سما، دکتر محمدباقر قالیباف چهارشنبه 4 مهر در مراسم تجلیل از آیت الله هاشمی رفسنجانی که به مناسبت ششمین همایش پیشکسوتان قرآنی در مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد با بیان این مطلب و ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد ایثارگران و جانبازان و همچنین تبریک ماه مبارک مبارک رمضان و میلاد امام حسن مجتبی(ع)، افزود: جوانان ما در دوران دفاع مقدس معرفت خود را در عمل به قرآن و عترت نشان دادند و ما امروز نیز زندگی خود در ابعاد مادی و معنوی را مدیون آنها هستیم.

وی با بیان اینکه تعمیق فرهنگ قرآنی رسالتی بر دوش همه است از آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان پیشکسوت و مفسر گرانقدر عرصه قرآن یاد کرد و گفت: همچنین باید  رفتار ، منش و تدابیر مقام معظم رهبری برای ما درس باشد.

قالیباف در ادامه گفت: ما نیز به عنوان مدیریت شهری مکلفیم در راستای توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی گام برداریم و وظیفه انقلابی، دینی و اخلاقی ماست که در کنار همه فعالیت‌هایی که در حوزه کار و اقتصاد انجام می دهیم به حوزه تعلیم و تربیت توجه جدی کنیم.

به گفته شهردار تهران اگر شعار ما استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی بوده و هست به نظر من این استقلال زمانی معنا پیدا می‌کند که ما مولد باشیم.

وی افزود: همانطور که در تولید ثروت و قدرت تلاش می کنیم و به آن توجه داریم باید در راه تولید معرفت و منزلت بیشتر گام برداریم.

قالیباف درادامه گفت: بدون شک قرآن نسخه جامعی است برای همه انسانها و  قانونی است که می تواند حیات طیبه را برای یکایک انسانها ارزانی داشته باشد.

شایان ذکر است در مراسم مذکور بعد از اهداء جوایز به برگزیدگان همایش از سوی آیت الله رفسنجانی ، دکتر قالیباف هدایایی به رسم یادبود و به مناسبت انتخاب آیت الله رفسنجانی به عنوان مفسر نمونه قرآن کریم به وی اهدا کرد.

 

کد خبر 32501

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز