جمعه ۶ مهر ۱۳۸۶ - ۱۷:۳۳
۰ نفر

شهردار تهران که به‌عنوان سخنران پیش از خطبه‌ها در نماز جمعه تهران حضور یافته بود با اشاره به دوران 8 سال دفاع مقدس، بر اهمیت و ارزش آن دوران تاکید کرد.

به گزارش سما محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در سخنان خود با اشاره به ویژگی‌های 8 سال دفاع مقدس، گفت: در آن دوران بود که مرز بین مرد و نامرد، بسیجی و غیر بسیجی و ولایتی و غیر ولایتی مشخص شد و به نظر من این دوران گنجینه عظیمی است که امروز در دستان ماست و ما باید آن را حفظ کنیم و اجازه ندهیم این اثر ماندگار که آیندگان ما می توانند از آن استفاده کنند در اختیار نا اهلان و نامحرمان قرار گیرد و خدشه ای به آن وارد شود.

وی در ادامه سخنان خود به روز هفتم مهرماه (روز آتش‌نشان) اشاره کرد و گفت: روز نخستی که بنده توفیق خدمت در شهرداری تهران را پیدا کردم هم روز 7 مهر بود و در اولین روز حضورم در مجموعه شهرداری به سازمان آتش‌نشانی رفتم و از آنجایی که محبت، ایثار، برادری، گذشت و شجاعت در چهره تک تک افراد این مجموعه هویدا بود، فعالیت این سازمان را بسیار شبیه دوران دفاع مقدس دیدم.

به گفته قالیباف، امروز با وجود آنکه دوران دفاع مقدس نیست، آتش‌نشانان در جهادی دیگر، شب و روزآماده خدمت و جان فشانی برای نجات جان برادران و خواهران دینی خود هستند. 

 وی در ادامه به تلاش برای افزایش ایمنی شهر اشاره کرد و گفت: در حوزه آتش‌نشانی مخصوصا در توسعه ایستگاه‌ها، تجهیزات و موضوع آموزش، مصمم هستیم تا اقدامات مناسبی انجام دهیم.

 وی افزود: در کنار این کارها که با رویکرد محله محوری انجام می‌شود در حوزه‌های دیگر از جمله توسعه فضاهای فرهنگی و ورزشی، توجه به نظافت شهر و حوزه اقدامات اجتماعی، تلاش بسیاری در مجموعه مدیریت شهری صورت گرفته و همکاران من با همان روحیه دوران جنگ و جبهه فعالیت خود را ادامه می دهند.

شهردار تهران با بیان اینکه در حوزه فنی و عمرانی نیز فعالیت‌ها همچنان ادامه دارد و در هیچ نقطه ای از شهر طرح  ناتمام رها شده‌ای وجود ندارد، گفت: در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک هم، من وهمکارانم تلاش می کنیم بتوانیم با کمک دولت در توسعه این بخش با محوریت مترو و اتوبوسرانی گام‌های مناسبی برداریم.

 وی توجه به مسائل تربیتی، آموزشی و رفاهی شهروندان را از دیگر اولویت های شهرداری تهران دانست و خاطر نشان کرد: توجه به ایتام، بحث مهارت آموزی، کارآفرینی و رسیدگی به وضعیت زنان سرپرست خانوار با همکاری کمیته امداد امام خمینی نیز از دیگر اقدام های شهرداری تهران بوده است.

قالیباف توجه به بی خانمان‌ها را نیز از دیگر اقداماتی دانست که در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد و گفت: در سال 85 درهیچ روزنامه‌ای ندیدید که بی خانمانی در اثر سرما فوت کرده باشد زیرا یکی از اقدامات شهرداری این بوده که به بی خانمان‌ها و نیازمندان سطح شهر حتی کودکان طلاق و کار کمک کند.

شهردار تهران در پایان گفت: امیدوارم هرجا که هستیم بتوانیم آرمان های امام و شهدای این مرز و بوم را تحت رهبری مقام معظم رهبری پیش ببریم و همچنین کارآمدی دین در اداره جامعه را به اثبات برسانیم.

کد خبر 32639

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز