یکشنبه ۴ آذر ۱۳۸۶ - ۱۵:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران با بیان اینکه بسیج فقط برای جنگ ساخته نشده است گفت: بسیجی بودن و بسیجی ماندن، افتخاری است که تنها در سایه لیاقت و قابلیت، محقق خواهد شد

به گزارش مهر، دکتر محمد باقر قالیباف، شهردار تهران ، عصر روز دوشنبه (4 آذر)، در نشست صمیمانه با حوزه ها و پلیگاههای بسیج شهرداری تهران، با بیان این مطلب گفت: فرهنگ بسیج ریشه در اندیشه انقلاب دارد و میوه انقلاب است که انقلاب نیز نشات گرفته از قیام عاشورا و فرهنگ عاشورایی است.

وی با بیان اینکه بسیج فقط برای جنگ ساخته نشده است، افزود: بسیج مجموعه‌ای است با کارکرد اجتماعی و دارای ابعاد مختلف که نباید درجنگ خلاصه شود و این تفکر ظلم به اهداف بسیج و اندیشه امام و رهبری است.

قالیباف در ادامه گفت: بزرگان دین ما معتقدند اساس احکام شریعت و اسلام ، زمانی در جامعه محقق می شود که در آن جامعه عدالت مستقر شده باشد واین احکام تنها بر بستر عدالت شکل می گیرد.

وی عدالت را دارای وجوه مختلف دانست و افزود: مهمترین جنبه عدالت، عدالت اخلاقی است و اگر عدالت ، در حوزه اخلاق مستقر نشود ، سایر اجزای عدالت نیز محقق نخواهد شد.

شهردار تهران با بیان اینکه مهمترین خطری که جامعه دینی و فرهنگ بسیجی را تهدید می‌کند، روحیه غیر اخلاقی است، اظهار کرد: کینه ورزی، حسد، بخل، دوری از محبت و غیره از جمله مواردی هستند که هیچ سازگاری با فرهنگ شهادت و ایثار ندارند و برای رسیدن به اهداف والای بسیج باید از آنها دوری کرد .

قالیباف با انتقاد از عملکرد بسیج شهرداری تهران در نهادینه کردن فرهنگ بسیج در بدنه شهرداری ، گفت : بسیجیان شهرداری باید فرهنگ بسیج را در بدنه شهرداری ببرند و با اقدامات به جا و مناسب ،این فرهنگ را در شهرداری نهادینه کنند.

وی با اشاره به اینکه ، مردم باید فرهنگ بسیجی را در بدنه شهرداری حس کنند، افزود: امروز، مجموعه مدیران شهرداری از مدیران ارشد گذشته بسیج تشکیل شده‌اند که باید از این فرصت و با روحیه ای بسیجی، نهایت استفاده را برای خدمت به مردم کرد.

شهردار تهران با بیان اینکه نهادینه کردن فرهنگ بسیج، با شعار محقق نمی‌شود، گفت: همه کارهای شهرداری باید با محوریت تفکر بسیجی انجام شود و جز فرهنگ بسیج، هیچ فرهنگی نجات دهنده کشور در همه ابعاد مادی و معنوی نخواهد بود.

به گفته وی، بسیجی بودن و بسیجی ماندن، افتخاری است که تنها در سایه لیاقت و قابلیت محقق می‌شود و در غیر این صورت شدنی نسیت.

کد خبر 37529

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز