همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت: نرخ آرم آژانس‌ها و خودروهای دولتی کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد باقر قالیباف در مراسم بهره‌برداری از 22 پروژه عمرانی و کلنگ زنی تعدادی از پروژه‌های شهری در منطقه 22 تهران در جمع خبرنگاران، افزود: همچنین طبق تصمیمات اتخاذ شده، اعتبار آرم‌های طرح ترافیک سال 86 تا پایان 87 خواهد بود و بدین ترتیب اعتبار این برچسب‌ها 18 ماهه می‌شود.

وی درباره تعدیل قیمت‌های آرم‌های طرح ترافیک، گفت: معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری در جلسه دیروز پیشنهاد داد که با توجه به سهمیه‌بندی بنزین و در اولویت بودن حمل و نقل عمومی، قیمت آرم طرح ترافیک برای آژانس‌ها و مینی‌بوس‌ها افزایش نیابد.

شهردار تهران افزود: آژانس‌ها و مینی‌بوس‌ها، 12 هزار برچسب سهمیه دارند که قیمت این تعداد برچسب افزایش نخواهد یافت و بر همین اساس قیمت آرم طرح ترافیک مینی‌بوس‌ها 100 هزار تومان تعیین شده که این رقم در سال گذشته 65 هزار تومان بود و با توجه به افزایش اعتبار آرم‌های طرح ترافیک به 18 ماه قیمت 100 هزار تومان برای مینی‌بوس‌ها افزایشی نداریم.

وی افزود: قیمت آرم طرح ترافیک ماشین‌های که دارای سند مالکیت و سند دولتی هستند و وزارت اقتصاد و دارایی آن‌ها را تایید می‌کند، نیز از 750 هزار تومان به 500 هزار تومان کاهش یافت که مدت اعتبار آرم این خودروها نیز 18 ماهه خواهد بود.

قالیباف تاکید کرد: نرخ‌های آرم طرح ترافیک سایر خودروها از جمله معلولان و جانبازان، بیماران صعب العلاج، خبرنگاران و کلیه شخصیت‌های حقیقی و حقوقی، همان قیمت تعیین شده قبلی بوده و تغییری نکرده است.

وی درباره بازپرداخت مابه التفاوت قیمت آرم طرح ترافیک به آژانس‌ها و مینی‌بوس‌ها و خودروهای دولتی، گفت: مجموع برچسب‌های آژانس‌ها و مینی بوس‌ها 12 هزار برچسب بوده که هنوز به آنها تحویل نشده و در این زمینه مشکلی نخواهد بود.

شهردار تهران کل درآمد شهرداری از بابت فروش آرم طرح ترافیک را پنج میلیارد تومان خواند و گفت: مابه التفاوت قیمت دریافت شده از خودروهای دولتی از 750 هزار تومان تا 500 هزار تومان، 250 هزار تومان می‌شود که این رقم قابل توجه نیست و این مبلغ نیز بابت طلب‌های شهردای از دولت در نظر گرفته شده و بدین ترتیب شهرداری نباید در این زمینه مبلغی را به دولت پس دهد، چراکه دولت حدود 500 میلیارد تومان به شهرداری بدهکار است.

وی در پاسخ به مشکل بنزین شهرداری نیز گفت: شهرداری تهران همچنان در زمینه کمبود بنزین و خروج کارگران افغانی دچار مشکل است و همچنان با بحران کمبود بنزین مواجه بوده به همین دلیل از ستاد تبصره 13 تقاضا داریم، اجازه ندهند تا دستگاه‌های خدمات شهری دچار مشکل شوند، زیرا بسیاری از وسایل نظافت شهر و خدمات شهری بنزین سوز هستند.

قالیباف در پاسخ به خ ایسنا، مبنی بر این که چهار خط منوریل در طرح جامع حمل و نقل پیش‌بینی شده است، گفت: هنوز درباره مسیرهای منوریل و میزان کیلومتر این پروژه به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم و این موضوع در مرحله کار کارشناسی است.

وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره فعالیت سیاسی خود، گفت: بنده وقت ندارم که در نشست‌های سیاسی و تشکل‌ها حضور یابم و هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده‌ام.

کد خبر 35440

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز