مجموع نظرات: ۰
شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۳:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: از آنجایی که توزیع آرم‌های جدید ترافیک هنوز به پایان نرسیده است، آرم‌های فعلی تا 15 مهر اعتبار دارند.

به گزارش مهر؛ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این خبر گفت: به منظور امکان استفاده آسان تر و بیشتر از امکانات حمل و نقل عمومی، استفاده از مترو و اتوبوس برای دانش آموزان و دانشجویان در هفته نخست مهر ماه رایگان است.

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: علاوه بر دانش آموزان ، دانشجویان نیز با ارائه کارت دانشجویی می‌توانند از یکشنبه اول تا پنج شنبه پنجم مهر ماه به صورت رایگان از اتوبوس و مترو استفاده کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: این تصمیم با توجه به افزایش حجم سفرهای درون شهری از اول مهر ماه و به منظور تشویق دانشجویان و دانش آموزان به استفاده از وسایل نقلیه عمومی گرفته شده است.

وی با اشاره به این که با افزایش سفرهای آموزشی به مقصد مدارس و دانشگاه ها از هفته نخست مهرماه، 25 تا 30 درصد بر سفرهای درون شهری افزوده می‌شود، گفت: بخش قابل توجهی از مسافران اتوبوس دانشجو ودانش آموز هستند، ضمن این که یک سوم مسافران مترو را نیز دانشجویان تشکیل می‌دهند.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه کار توزیع مجوزهای جدید طرح ترافیک به پایان نرسیده به پایان نرسیده، تصریح کرد: با توجه به این موضوع اعتبار آرم‌های موجود تا 15 مهر ماه تمدید شد، ضمن این که آرم‌های جدید نیز از اول مهر ماه معتبر خواهند بود.

تشکری هاشمی با تشریح نتایج جلسه با مسئولان مربوط در وزارت کشور در خصوص تعیین نرخ کرایه سرویس مدارس برای سال تحصیلی جدید، تاکید کرد: مدیریت شهری برای حل مشکل خانواده‌ها و ساماندهی سرویس مدارس از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

وی با اشاره به این که مقرر شده سازمان تاکسیرانی برابر نرخ‌های مصوب شورای شهر سرویس مورد نیاز دانش‌آموزان را در صورت اعلام مناطق آموزش و پرورش در اختیار مدارس قرار دهد، خاطرنشان کرد: این سرویس‌ها شامل تاکسی، ون، مینی‌بوس و اتوبوس است.

معاون شهردار تهران نرخ کرایه خودروی ون با 11 سرنشین به ازای هر ساعت فعالیت را 3200 تومان اعلام کرد و ادامه داد: نرخ کرایه تاکسی نیز به ازای هر ساعت فعالیت با 4 سرنشین 2200 تومان است.

تشکری هاشمی در پایان با بیان اینکه والدینی که قبلاً برای تأمین سرویس مدراس قرار داد بسته و اکنون نسبت به نرخ کرایه سرویس مدرسه فرزندان خود اعتراض دارند، می‌توانند از طریق مدرسه با آموزش و پرورش منطقه مربوطه از سازمان تاکسیرانی درخواست سرویس کند، گفت: دراین صورت نسبت به تأمین خودروهای استاندارد و راننده‌های تأیید صلاحیت شده برای فرزندان ایشان اقدام می‌شود.

کد خبر 32101

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز