چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۶ - ۱۷:۳۰
۰ نفر

شهردار تهران گفت: میزان رضایتمندی شهروندان تهرانی از سامانه 137 شهرداری حدود 72 درصد است و تقریبا 28 تا 30 درصد شهروندان از عملکرد این سامانه رضایت کافی ندارند.

به گزارش سما، محمد باقر قالیباف که به مناسبت اولین سالگرد تاسیس استودیو صدای شهر دربرنامه زنده رادیویی صدای شهر حاضر شده بود این خبر را اعلام کرد و گفت: صدای شهر در طول این یکسال توانسته جای خود را در بین شهروندان تهرانی باز کند و ما هم سعی کرده‌ایم از این فرصت حداکثر استفاده را ببریم.

قالیباف در باره 137 و 1888 گفت: من بر این باورم که هر سازمان و نهادی باید با مردم به درستی ارتباط برقرار کند و این نگاه و ارتباط اگر سیستمی نباشد آن سازمان و نهاد را دچار مشکل می کند. از این رو ما با راه اندازی سامانه های 137 و 1888 سعی در برقراری این ارتباط درست کردیم زیرا در گذشته شهروندان نمی دانستند حرف هایشان را کجا بگویند و چگونه شهرداری را از مشکلات خود مطلع کنند.

وی افزود: تاکنون 3 شهردار منطقه و بیش از 18 نفر از مدیران در حوزه معاونت های مناطق و اداره های مرکز به دلیل بی توجهی به پیام های شهروندان به 137 از کارشان عزل شده و بیش از 90 نفر هم به هیات رسیدگی معرفی شدند و شهروندان مطمئن باشند که ما با حساسیت این موضوعات را رسیدگی و با متخلفان برخورد شدید می کنیم.

شهردار تهران در ادامه نقش رسانه‌ها اعم از رادیو، تلویزیون، مطبوعات و خبرگزاری‌ها را در انجام کارهای شهرداری مؤثر بیان کرد و گفت: به‌نظر من هر مدیری اگر در مجموعه خود در اختیار رسانه‌ها که نمایندگان افکار عمومی هستند نباشد و به خواسته آنان که خواسته مردم است پاسخ نگوید اول به خود آسیب می زند، از این رو من هم به همه همکاران تاکید کرده‌ام که  باوجود  مشغله بسیار زیاد به این موضوع توجه کنند.

در ادامه این برنامه تعدادی از سؤالات شهروندان از شهردار تهران پخش شد که قالیباف به آنها پاسخ گفت.

قالیباف در ادامه گفت: بسیاری هنوز می گویند شهرداری تراکم فروشی می کند اما مطمئن باشید چنین کاری حتما از سوی شهرداری صورت نمی گیرد. شاید در گذشته دور اینچنین بوده اما امروز بر اساس طرح تفصیلی شهر تهران پهنه بندی شده و مشخص شده که در هر پهنه چقدر تراکم داده شود و بابت تراکم بیشتر اگر شهروندی متری یک میلیون تومان هم به شهرداری بدهد هرگز این کار را نخواهیم کرد.

قالیباف در ادامه با هشدار به شهروندان درخصوص پیش فروش های مسکن در شهر گفت: اگر شهروندان خواستند ملکی را از شرکت های خصوصی و حتی شهرداری پیش خرید کنند حتما پیش سند آن را بگیرند و اگر طرف مقابل آنها پیش سندشان را نداد یقین کنند که کلاهبرداری صورت گرفته است. همچنین در این رابطه توافقی با ثبت‌املاک و قوه قضائیه صورت گرفته است.

کد خبر 36060

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز