جمعه ۴ آبان ۱۳۸۶ - ۱۸:۲۰
۰ نفر

شهردار تهران گفت: وجود روحیه پرسشگری و مطالبه در کنار توجه به مبانی و ارزش‌ها بدون شک جلا و جلوه بهتری به محیط‌های دانشگاهی می‌دهد.

یه گزارش سما، محمد باقر قالیباف شهردار تهران که در همایش ربع قرن عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی در جمع هزاران نفر از استادان، نخبگان و دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام سخن می‌گفت، با بیان این مطلب اظهار کرد: امام راحل و مقام‌معظم رهبری بارها بر این موضوع تاکید داشته‌اند که دانشجو باید روحیه پرسشگری داشته باشد و اگر بخواهیم برداشتی غیر از این از فضای دانشگاه و دانشگاهیان داشته باشیم، راه را به درستی نرفته‌‌ایم.

وی افزود: اگر خدای ناکرده مسئولان فرهنگی و اجرایی کشور برای این روحیه پرسشگری محدودیت ایجاد کنند، درک درستی از دانشگاه و دانشجو، آرمان‌های امام و رهنمودهای مقام معظم رهبری نداشته‌اند.

شهردار تهران در ادامه گفت: با نگاهی فشرده به تاریخ معاصر خواهیم دید در تمامی حوادثی که در سال‌های اخیر اتفاق افتاده نقش نخبگان جامعه چه در حوزه و چه دانشگاه و تمامی طلبه‌ها و دانشجوها نقشی چشمگیر و پررنگ بوده که اوج این رویدادها پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن نیز جنگ تحمیلی است.

کد خبر 34988

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز