دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۷:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت: در مساجد هم باید تمرکز بر رفتارهای فردی داشته باشیم و هم توجه به تغییرات اجتماعی و محیطی و توجه همزمان به این دو مقوله موجب قرار گرفتن مساجد در جایگاه اصلی خود یعنی " کانون‌های انسان‌سازی" می‌شود.

به گزارش خبرنگار سما، دکتر محمد باقر قالیباف در اولین گردهمایی خادمان سلامت مساجد با بیان این مطلب گفت: امروز ما به رونق مساجد افتخار می کنیم و خادمان مساجد برای مدیریت این مکان مقدس باید مدیریت شهری را در کنار خود احساس کنند.

شهردار تهران اظهار کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی با تکیه بر تجربه و نگاه علمی و با تاکید بر باورهای دینی و با محوریت مساجد تمامی مشکلات مادی و معنوی مردم قابل حل است.

وی تاکید کرد: مساجد در محلات باید به عنوان کانون محله مورد توجه مردم باشند و کلان شهر تهران در تمامی عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... بدون رویکرد مسجدی و نگاه محله محور امکان اداره شدن ندارد.

قالیباف سپس به طرح خادمان سلامت مساجد اشاره و اظهار کرد: امروز اگر به بحث سلامت می پردازیم علاوه بر وجه بهداشت مساجد و نمازگزاران، سلامت روانی، روحی، اجتماعی و ... نیز مورد توجه قرار دارد.

شهردار تهران از مساجد به عنوان کانون‌های پاکی و معرفت یاد کرد و افزود: مسجد محل اقامه نماز است و هرگونه زشتی و منکر باید از آن بدور باشد.

به گفته قالیباف از صدر اسلام تاکنون مساجدی موفق بوده اند که که کانون همه نیاز های جامعه بوده و محلی برای رسیدگی به همه امورات مردم بوده‌اند.

وی گفت: شهر تهران بر اساس نظریه توسعه پایدار شهری کاملا با رویکرد محله محوری و با تفکر مسجدی اداره می شود و تفکر مسجدی همه ابعاد زندگی انسان را در بر می گیرد .

شهردار تهران در ادامه اظهار کرد: خداوند را شاکریم که ردیف اعتبارات ویژه مساجد در شهرداری تهران نهادینه و ماندگار شده و در این دو سال اخیر چند برابر هم شده است و ساخت و توسعه مساجد در کنار سایر اقدامات فرهنگی در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

کد خبر 31054

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز