شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۵:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت: شهرداری نیازمند یک بازنگری به کمک نخبگان جامعه در ابعاد مختلف خود است.

شهردار تهران گفت: شهرداری نیازمند یک بازنگری به کمک نخبگان جامعه در ابعاد مختلف خود است و تمام تلاش ما در شهرداری این بوده که بتوانیم در حوزه های مختلف از نظر نخبگان استفاده کنیم و من خود نیز تا کنون گامی بر نداشته‌ام، بدون آنکه نخبگان را مد نظر قرار دهم.

به گزارش سما (روابط عمومی شهرداری تهران) دکتر قالیباف امروز با بیان این مطلب در جمع مسئولان دانشگاه تربیت مدرس، افزود: شهرداری پیش از این به عنوان یک سازمان خدماتی دیده می شد ، که تمام تلاش ما این بوده که شهرداری را به یک نهاد اجتماعی تبدیل کنیم.

شهردار تهران در ادامه گفت: ما در اقدامات خود به حوزه کار و فعالیت در کنار بحث تربیت و آموزش شهروندان توجه می‌کنیم، این در حالی است که پرداختن به حوزه مربوط به اوقات فراغت و استراحت شهروندان از وظایف جدی ما در شهرداری تهران است.

به گفته قالیباف، شهرداری با توجه به این سه ماموریت باید اقدامات خود را پش ببرد و بسترهای این امر نیز فراهم است.

شهردار تهران در ادامه خاطر نشان کرد: ظرفیت های بسیاری در شهر وجود دارد که می توان از آن به نحو احسن استفاده کرد و اگر به این ظرفیت ها توجه شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

قالیباف  با بیان اینکه نهاد طرح جامع شهر تهران در مرکز مطالعات شهرداری تهران مستقر شده بود گفت : با توجه به اینکه هم اکنون طرح جامع مراحل نهایی خود را طی می کند در دو سه ماه اخیر تصمیم گرفتیم تا این مرکز را به عنوان مرکز مطالعات راهبردی شهرداری دوباره فعال کنیم و از 12 گروه متشکل از نخبگان جامعه و دانشگاه در تصمیم سازی ها کمک بگیریم.

شهردار تهران در خصوص کمک شهرداری به دانشگاه‌ها گفت: در مباحثی از جمله سردر دانشگاه که مربوط به زیبایی شهر می‌شود و یا ساخت مسجد دانشگاه‌ها و همچنین کتابخانه و مراکز رفاهی که به اوقات فراغت مربوط می‌شود، با این رویکرد که شهروندان نیز در ساعات فراغت بتوانند از این امکانات استفاده کنند شهرداری به دانشگاه‌ها کمک می‌کند.

در دیدار شهردار تهران با مسئولان داشگاه تربیت مدرس که از ساعت 10 صبح امروز آغاز شد، دکتر کرباسیان معاون خدمات شهری شهرداری تهران، و مهندس دنیامالی معاون فنی عمرانی شهرداری وی را همراهی می‌کردند.

شایان ذکر است در ابتدای این نشست دکتر دانشجو، رییس دانشگاه تربیت مدرس با ابراز رضایت از اقدامات مدیریت شهری لوح طلایی این دانشگاه را به شهردار تهران اهدا کرد.

رییس دانشگاه تربیت مدرس گفت: تهران تحولات خوبی را در چند سال اخیر تجربه کرده است که امیدوارم با درایت شهردار تهران این تحولات ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به کسب مقام سیزدهم دانشگاه تربیت مدرس در بین  دانشگاه های خاورمیانه و جهان اسلام گفت: امیدواریم این روند رو به رشد ادامه پیدا کند و شاهد پیشرفت هرچه بیشتر این دانشگاه باشیم.

دانشجو با بیان اینکه شهردار تهران خود نیز دانش آموخته این دانشگاه است اظهار داشت: امیدواریم این دانشگاه بتواند از راهنمایی‌ها و ارائه کمک های علمی، مادی و معنوی شهردار تهران بهره ببرد.  

وی خواهان همکاری شهرداری تهران با این دانشگاه شد و گفت : درزمینه  اقداماتی همچون آماده سازی در ورودی و سردر دانشگاه ، تجهیز آزمایشگاه زلزله ، احداث مسجد و تکمیل کتابخانه دانشگاه و همچنین احداث مجتمع رفاهی در محیط دانشگاه و رفع مشکلات دانشکده کشاورزی نیازمند همیاری مجموعه مدیریت شهری هستیم.

در ادامه به درخواست شهردار تهران مسئولان و روسای دانشکده ها و پژوهشکده های دانشگاه تربیت مدرس که در این نشست حضور داشتند، نظرات و پیشنهادات و سوالات خود را در خصوص مدیریت شهری بیان کردند.

کد خبر 20144

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز