سه‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۴:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران در جشن بزرگ تجلیل از خادمان غدیر ، اخلاق اسلامی را مهمترین رکن یک جامعه سعادتمند عنوان کرد.

گزارش سما حاکی‌است، دکتر محمد باقر قالیباف - شهردار تهران- در مراسم تجلیل از خادمان غدیر که در تالار ایران زمین شهرداری  تهران برگزار شد با اشاره به سال گذشته و نام گذاری سالل 85 با عنوان سال پیامبر، اخلاق اسلامی را مهمترین رکن یک جامعه سعادتمند عنوان کرد و گفت: روزهای آغازین سال جدید با ایام ولادت پیامبر اکرم (ص) مصادف شده بود که این مسئله هرچه بیشتر ما را به پیروی از اخلاق اسلامی ملزم می کند.

وی افزود: اگر اخلاق را در جامعه اسلامی به صورت رفتاری و عملی رعایت نکنیم نشانی از پیامبر(ص) نداریم و نمی توانیم مدعی پیروی از وی باشیم.

قالیباف با بیان اینکه اخلاق را باید اساس کارهای اجتماعی قرار داد اظهار کرد: متأسفانه در جامعه امروز ما به رفتارهای فردی کمتر توجه شده و باید تلاش کنیم که اخلاق اساس کارهای اجتماعی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه شهیدان الگوی عملی اخلاق در زندگی بودند افزود: این افراد در کنار شجاعت، شهامت و استقامت به اخلاق اسلامی بسیار اهمیت می دادند و باید سرلوحه ما در زندگی قرار گیرند که موفقیت ما نیز در گرو این امر است.

قالیباف انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را بزرگترین نعمت در جامعه امروز دانست و گفت: اگر خدا حیات ما را در این دوره قرار داده باید شبانه روز شکر گذار آن باشیم و امیدواریم بتوانیم  کارآمدی دین در جامعه را در همه ابعاد مادی و معنوی عینیت بخشیم.

بر اساس این گزارش مراسم تجلیل از خادمان غدیر با قدردانی از همه کسانیکه در طول برگزاری سه جشن بزرگ ایمان، انتظارو بهاران حضور داشتند عصر امروز برپا شد و با اهدای لوح و تندیس به آنان به پایان رسید.

کد خبر 19230

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز