یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۸۵ - ۱۵:۵۳
۰ نفر

گروه شهری: شهردار تهران گفت:‌ مرز بین اسلام دینی و اسلام ایمانی در توجه به اخلاق عملی است که با وجود نیاز به گسترش آن، در عرصه مدیریت و زندگی این اخلاق را نداریم.

محمدباقر قالیباف شنبه شب در شورای هم‌‌اندیشی بانوان شهرداری تهران که با موضوع بررسی آسیب‌های اجتماعی برگزار شد گفت: اساس حل مسائل و مشکلات اجتماعی بر پیشگیری‌ استوار است و در این زمینه تربیت دختران به عنوان مهم‌ترین بخش اجتماع، باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: هر موضوعی برای رسیدگی نیازمند داشتن اطلاعات و بررسی‌های همه‌‌جانبه است و موضوعات اجتماعی به دلیل پیچیده‌بودن، شناخت بیشتر و دقیق‌تری می‌خواهد.

قالیباف در ادامه با اشاره به اهمیت اهداف تعیین شده برای هر کار گفت: این مهم نیست که چه سازمانی چه کاری را انجام دهد، مهم این است که یک ذهن و یک هدف مشترک داشته باشیم و راهکارهای صحیح رسیدن به آن هدف را پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری باید اساس هر کاری قرار گیرد افزود: به یقین می‌توان گفت که پیشگیری 95 درصد و کنترل 5 درصد در مسائل اجتماعی نقش دارند و باید در زمان پیشگیری به سن و تناسب و به زبان هر سنی راهکارها را ارائه کرد.

به گفته قالیباف هنگامی که مشکلات عاطفی، فقر اقتصادی و فقر فرهنگی در کنار یکدیگر قرار گیرند نتیجه خطرناکی در بر خواهد داشت که باید از بروز چنین شرایطی جلوگیری کرد.

وی سپس افزود: موضوع دختران فراری پیش از این نیز بررسی شده و به نتایجی رسیده است که می‌توان از آن تجارب در مقطع فعلی نیز استفاده کرد که تشکل‌های غیردولتی شناخته شده و مورد تأیید در این زمینه موفق عمل خواهند کرد.

شهردار تهران میزان جرمی که بانوان در جامعه انجام می‌دهند را از لحاظ آماری کمتر از میزان ارتکاب جرم مردان دانست و گفت: اما به دلیل نقشی که بانوان در جامعه دارند، جرم آنان خطرات بیشتری برای جامعه به وجود می‌آورد.

کد خبر 13345

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز