پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۸۵ - ۰۹:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: محور و کانون تمامی اقدامات شهرداری مساجد هستند و تمامی فرهنگسراها و سایر امکانات شهر باید با تفکر مسجدی اداره شوند.

قالیباف در جمع طلاب، روحانیون و ائمه جماعات شرق تهران از علما و روحانیون به عنوان بازوان توانمند مدیریت شهری در تبیین و آگاهی بخشی حقوق شهروندان به آنان یاد کرد.

محمد باقر قالیباف، شهردار تهران چهارشنبه 19 شهریور در مسجد احمدیه نارمک با اشاره به این که از روز اول کار در شهرداری سعی کردیم با یکسری مبانی و اصول کار را دنبال کنیم گفت : تمام تلاش همکاران من در شهرداری تهران بر این است که تداوم ، پایداری و ثبات را در مجموعه شهرداری پیاده کنیم و کلاف سردرگم نباشیم .

وی گفت : کار کردن در برخی سازمان ها نظیر شهرداری شرایط سختی دارد ، چراکه بسیاری از مردم اساسا از عملکرد این سازمان ها ناراضی هستند .

به گزارش سما شهردار تهران ریشه این شرایط و ناراضایتی مردمی از شهرداری را تاریخ و عملکرد 70 ساله این سازمان دانست و اظهار کرد : با همه پیچیدگی هایی که این نارسایی ها دارد ، تمامی آن ها قابل حل است و زمان زیادی هم نمی خواهد .

قالیباف تصریح کرد : مردم باید احساس کنند که هر 3 ماه یکبار روند کار در شهرداری رو به بهبودی است و این موضوع را لمس کنند .

شهردار تهران با اشاره به سه هدف اصلی و کلان شهرداری تهران گفت : توزیع عادلانه خدمات شهر در همه ابعاد ، توجه به اقتصاد شهری با محوریت اشتغال و تربیت در عرصه شهری ، سه هدفی است که در شهر تهران به موازات هم دنبال می شوند .

قالیباف توضیح داد : بسیاری از مردم و حتی تحلیلگران صرفا وظیفه شهرداری را در بخش توزیع عادلانه خدمات شهری می بینند و در نزد همه تا قبل از این شهرداری صرفا یک نهاد خدماتی بوده است .

وی افزود : این در حالی است که سازمان شهرداری یک سازمان خدماتی نیست و یک نهاد اجتماعی است و تا وقتی به عنوان یک نهاد اجتماعی به شهرداری توجه نشود این سازمان اصلاح نخواهد شد .

شهردار تهران تاکید کرد : ساکنان شهر ، شهروند تلقی می شوند و شهروند بار حقوقی دارد و در گام اول باید شهروندان را نسبت به حقوقشان آگاه کنیم و تا زمانی که مردم نسبت به حقوقشان آگاه نباشند نمی توان برای آن ها کاری انجام داد .

وی به اجرای طرح جهادی 137 در مناطق شهر تهران اشاره کرد و گفت : کارهای ما در شهرداری در 3 مقیاس شهری ، منطقه ای و محله ای پیش می رود که اولویت کار هم با محله هاست .

شهردار تهران طرح جهادی 137 را حلقه واسط مدیریت شهر و محله ها دانست و افزود : شهروندان نباید از ما بدلیل حل مشکل محل زندگیشان تشکر کنند و این ما هستیم که باید قدردان شهروندان باشیم که به جای ما مشکلی را دیده و به ما اطلاع داده اند و ما درصدد رفع آن مشکل برآمده ایم .

قالیباف به آمار رضایتمندی از 137 اشاره کرد و اظهار داشت : هم اکنون 60 درصد کسانی که با 137 تماس می گیرند مشکلشان در سریع ترین زمان حل می شود و  از شهرداری رضایت دارند و ما قصد داریم تا پایان سال این رقم را به 75 درصد برسانیم .

شهردار تهران رویکرد علمی ، جهادی شهرداری را یادآور شد و اظهار کرد : تمامی کارهای ما در شهرداری با نگاه آکادمیک بررسی و طراحی شده و به صورت انقلابی و جهادی اجرا می شوند ، چراکه اعتقاد داریم این دو رویکرد لازم و ملزوم یکدیگرند .

قالیباف خاطرنشان کرد : اگرچه این موضوع شاید ادعای بزرگی باشد اما برآیند کار ما در شهرداری این است که امروز می توانیم بگوییم  بر کارها مسلط هستیم و از تمامی اتفاقات تلخ و شیرین آگاهی کامل داریم .

به گفته شهردار تهران کسی که دلش برای اسلام می سوزد نمی تواند نسبت به نارسایی ها بی تفاوت باشد .

دکتر قالیباف همچنین با اشاره به کمک شهرداری برای بهسازی مدارس شهر تهران گفت : در این رابطه متاسفانه به بهسازی حوزه های علمیه شهر تهران توجه کافی نشده است که ان شاءالله این امر به زودی در دستور کار قرار خواهد گرفت .

کد خبر 5790

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز