دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۸۵ - ۰۷:۲۳
۰ نفر

شهردار تهران گفت: مدیریت شهری اصرار دارد در بخش معیشت و رفاه، آموزش و ارتقای آگاهی کارکنان شهرداری در سطوح مختلف و همچنین امنیت شغلی که امروز بیش از همه موارد شهرداری را زمینگیر کرده است، توجه ویژه صورت دهد.


به گزارش سما، محمدباقر قالیباف در مراسم نهمین جشنواره شهید رجایی شهرداری تهران که شنبه گذشته در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش های صادقانه کارمندان سختکوش و گمنام شهرداری تهران، افزود: اگر امروز بنده و امثال من قدرت سخن گفتن درباره فعالیت های شهرداری را داریم به خاطر تلاش های شما کارمندان گمنام شهرداری است، چرا که در غیر این صورت من به عنوان یک عنصر کوچک، به تنهایی قادر به انجام وظایف محوله در مجموعه شهرداری نخواهم بود.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه امروز مهم ترین عنصر در هر سازمان و تشکیلاتی منابع انسانی است، تصریح کرد: آنچه یک سازمان را به جایگاه و شان اصلی خود نزدیک می سازد بدون شک نیروی انسانی آن مجموعه است.

قالیباف با بیان اینکه من با همه وجود این را درک کرده ام که در حال حاضر شهرداری یک خانواده منسجم است که جایگاه اصلی و واقعی خود را در جامعه پیدا نکرده است تصریح کرد: متاسفانه مجموعه شهرداری تهران و کارکنان آن به رغم تلاش هایی که در این زمینه از سوی نیروهای انسانی صورت گرفته، از شان و منزلت حقیقی در افکار عمومی برخوردار نشده اند.

وی افزود: معتقدم که این وضعیت قبل از اینکه به کارکنان و عملکرد آنان برگردد، به من برمی گردد که نتوانسته ام بسترهای لازم را برای انجام این حرکت فراهم کنم.

شهردار تهران با بیان اینکه جهت گیری ها در شهرداری تهران برای تغییر این نگرش در افکار عمومی و حل مشکلات موجود فراهم شده است، تصریح کرد: معتقدم که این تلاش ها هنوز کافی نیست و دلیل آن نیز این است که آن چنان که باید یکدیگر را باور نکرده ایم و اعتماد لازم در مجموعه شهرداری برقرار نشده است.

قالیباف افزود: امروز این وظیفه را بر دوش خود احساس می کنم که شهرداری را به نقطه ای که باید برسانم. به طوری که مجموعه شهرداری و کارکنان آن جایگاه و منزلت واقعی خود را پیدا کنند.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری یک سازمان تاثیرگذار در همه شئون زندگی مردم است، تصریح کرد: اگر رسالت واقعی خود را نادیده گرفته و درک درست و عمیقی از این وظیفه خطیر نداشته باشیم عملکرد سازمانی مطلوبی نیز نخواهیم داشت و سازمانی که وظیفه خود را به درستی نداند و به آن عمل نکند مرده و منفعل است، حتی اگر به ظاهر تابلویی بر سر در آن نصب شده باشد.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت توجه ویژه مدیریت شهری به منابع انسانی مجموعه شهرداری تهران که همان کارکنان، کارگران و کارمندان خدوم این مجموعه هستند، گفت: مدیریت شهری مصمم است در بخش معیشت و رفاه، آموزش و ارتقای آگاهی در سطوح مختلف و همچنین امنیت شغلی که امروز بیش از همه موارد شهرداری را در عرصه منابع انسانی زمین گیر کرده است، توجه ویژه داشته باشیم.

شهردار تهران با اظهار تاسف از اینکه تا کنون در مجموعه شهرداری تهران ارزیابی عملکرد درخصوص فعالیت کارکنان وجود نداشته است، اظهارداشت: زمانی بود که هر کارمندی که بیشتر تلاش می کرد با کسی که کمترین فعالیتی انجام می داد هیچ مزیتی نسبت به یکدیگر نداشتند و هر دو به یک اندازه از امکانات و امتیازات موجود بهره مند می شدند اما مصمم هستیم از این پس فعالیت کارکنان شهرداری را مورد ارزیابی جدی عملکردی قرار دهیم.

شهردار تهران در پایان تصریح کرد: امیدوارم با برنامه ها و اقداماتی که برای آینده در نظر گرفته ایم، زمینه ای فراهم شود که روزی فرا برسد که فرزندان کارکنان شهرداری تهران به اینکه پدران و مادران شان در این مجموعه خدمت می کنند، افتخار کنند.

در این مراسم به پنجاه تن از کارکنان، مدیران و کارکنان نمونه شهرداری و همچنین اعضای خانواده های شهدا و ایثارگران هدایایی اهدا شد.

کد خبر 3445

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز