سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۰:۲۴
۰ نفر

شهردار تهران از تحت پوشش قرارگرفتن 12 هزار خانوار نیازمند تهرانی در طرح اطعام شهرداری تهران خبر داد و گفت: تا پایان امسال این تعداد از مرز 20 هزار خانوار خواهد گذشت.

به گزارش سما، دکتر محمدباقر قالیباف شهردار تهران صبح امروز 21 شهریور در حاشیه مراسم افتتاح فاز دو تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شیخ فضل ا... - حکیم (پل FG)در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه شهرداری تهران هیچگاه در ارائه خدمات به شهروندان نگاه اقتصادی و درآمدی نداشته است تصریح کرد: امسال با همکاری مطلوبی که میان شهرداری و شورا ایجاد شد هیچ مرکز ورزشی و تفریحی از سوی شهرداری به بخش خصوصی اجاره داده نشده و شهرداری خدمات ارائه شده در این مراکز را به قیمت تمام شده در اختیار شهروندان قرار داد .

شهردار تهران در خصوص گران بودن اقلام خوراکی عرضه شده در پارکها و بوستانهای شهری از سوی غرفه داران گفت: این غرفه داران ممکن است متعلق به بخش خصوصی باشند که هزینه عادلانه را  در عرضه محصولات خود در پارکها رعایت نمی کنند اما با اینحال من با جدیت این قضیه را پیگیری خواهم کرد.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه وظیفه شهرداری کنترل قیمتها و نظارت بر گران فروشی نیست تصریح کرد: شهرداری در این زمینه فقط می تواند در هنگام عقد قرارداد با غرفه داران از این افراد تعهد بگیرد که بر اساس قوانین و نرخهای مصوب محصولات خود را عرضه کنند.

شهردار تهران برخی ادعاهای مطرح شده در خصوص متوقف ماندن طرح اطعام نیازمندان در مناطق شهرداری تهران را رد کرد و گفت: این طرح هم اکنون به صورت دائمی هر هفته در هر منطقه از شهر تهران که شاهد اجرای طرح جهادی 137 است برای خانوار نیازمند و محروم آن منطقه به اجرا گذاشته می شود.

وی افزود: هم اکنون 12 هزار خانواده در تهران تحت پوشش طرح اطعام نیازمندان قرار گرفته اند که امیدواریم تا پایان امسال این تعداد از مرز 20 هزار خانواده بگذرد.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه باید تا حد امکان از مشارکت شهروندان تهرانی در توسعه طرح اطعام نیازمندان بهره مند شد ، تصریح کرد: هم اکنون برای این تعداد خانواده تحت پوشش در هر فصل یک نوبت به صورت کاملا آبرومندانه بن نقدی یا اقلام مورد نیاز اهدا می شود .

شهردار تهران در خصوص طرح برخی نظرات  توسط اعضای شورای اسلامی شهر مبنی بر اینکه شهرداری نباید بر روی پروژه های در حال اجرا روزشمار نصب کند گفت: نظر همه برای من محترم است اما اجازه دهید من در این زمینه تصمیم بگیرم.

شهردار تهران در پاسخ به سوال دیگر در خصوص ممنوعیت به کارگیری کارگران افغانی در پروژه های عمرانی شهرداری تهران گفت: به کارگیری کارگران افغانی برای اجرای پروژه های شهری در مجموعه شهرداری تهران مجاز نبوده و  تا پایان آذرماه امسال هیچ کارگر افغانی در شهرداری تهران نباید حضور داشته باشد.

وی تاکید کرد پس از این مدت در صورت رویت موارد تخلف از سوی پیمانکاران، با پیمانکار موردنظر به شدت برخورد شده و دیگر قرارداد همکاری با شهرداری تهران نخواهد داشت.

کد خبر 3944

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز