دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۸۵ - ۰۸:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: تهران روز های پر ساخت و سازی را طی می‌کند. روزی نیست که بزرگراه و خیابانی از گوشه کنار این شهر سر در نیاورد اما به اعتقاد شهردار این کلانشهر معضل ترافیک پایتخت تنها با احداث پل و بزرگراه حل نمی‌شود.

شهردار تهران با اذعان به اینکه معضل ترافیک پایتخت به صرف احداث پل و بزرگراه حل نمی‌شود ، تاکید کرد: عدم توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و همچنین عدم رشد فرهنگ ترافیک و انتظامات ترافیک باید مورد توجه واقع شود.

دکتر محمدباقر قالیباف صبح امروز  دوشنبه 27 شهریور در مراسم افتتاح بخشی از بزرگراه آزادگان حد فاصل شهید دستواره تا مقابل پارک توسکا ، با تاکید بر اینکه راه حل ایجاد آرامش و رفاه برای شهروندان تهرانی و حل معضل ترافیک پایتخت تنها احداث اتوبان ، پل و بزرگراه نیست ، تصریح کرد: اگر تصور کنیم که با احداث روز افزون بزرگراه ها و عریض تر کردن اتوبان ها می توانیم مشکل ترافیک شهر تهران را حل کنیم ، این فکر ناقصی بوده و از جامعیت برخوردار نیست.

وی با تاکید بر اینکه عوامل دیگری نیز در ترافیک پایتخت دخیل است ، گفت: سالانه بیش از 350 هزار دستگاه خودرو وارد خیابان های شهر تهران می شود که این امر در کنار مصرف لجام گسیخته سوخت ، عدم توسعه حمل و نقل عمومی و همچنین عدم رشد فرهنگ ترافیک و انتظامات ترافیک باید دیده شود.

قالیباف با بیان اینکه متاسفانه در بعد فرهنگ ترافیک دچار مشکلات جدی هستیم ، تصریح کرد: اگر تمام مجموعه عوامل مذکور را در کنار یکدیگر نبینیم و با یک برنامه ریزی جامع با این معضل برخورد نکنیم ، نمی توانیم انتظار بهبود وضعیت ترافیک پایتخت را داشته باشیم.

شهردار تهران با تاکید بر رسالت دیگری که بر دوش شهرداری است ، اظهار داشت: توجه به پیمانکاران بخش خصوصی در مورد تغییر روش های آنها برای احداث پروژه های درون شهری و حتی نوع تجهیزات و امکاناتی که در اختیار آنها قرار می‌گیرد ، در سرعت و کیفیت بخشیدن به انجام پروژه های شهری بسیار حائز اهمیت است.

قالیباف با انتقاد از اینکه نوع ساخت و سازها و اجرای پروژه های شهر تهران بسیار پر هزینه شده است ، تصریح کرد: در کشورهای خارجی برای اجرای یک پروژه عظیم عمرانی در یک فضای محدود ، تجهیز کارگاه صورت می گیرد و این در حالی است که نوع تجهیزات و نوع کاری که در اجرای پروژه های شهری صورت می گیرد ، در برخی موارد بسیار زمان بر ، پر هزینه و موجب آزار شهروندان تهرانی می شود.

وی با بیان اینکه این وضعیت در مورد ساخت و سازهای شهر تهران نیز حاکم است ، گفت: در موارد بسیاری دیده می شود که فضای کارگاهی که برای اجرا و احداث یک ساختمان یا یک پروژه شهری که اشغال می شود ، بسیار بیشتر از عملیات اجرایی خود پروژه است.

شهردار تهران با تاکید بر ضرورت بهره مندی از نظرات نخبگان و کارشناسان حوزه شهری در اجرای پروژه های عمرانی و ترافیکی شهر تهران ، تصریح کرد: امیدواریم با بهره مندی از نظرات اندیشمندان و متخصصان دانشگاهی بتوانیم پروژه های بیشتری را با هزینه کمتر ، سرعت بیشتر و همچنین با مقاومت و پایداری طولانی تر پیش ببریم.

کد خبر 4336

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز