شهردار تهران با تکذیب برخی اخبار مبنی بر خرید سهام بانک سرمایه از صندوق ذخیره فرهنگیان تصریح کرد : با رشد شاخص سهام این بانک، فرهنگیان سهامدار از سود مالی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش سما، دکتر محمدباقر قالیباف با حضور در مراسم افتتاح پل تقاطع غیر همسطح بزرگراه کردستان- نیایش گفت: هم اکنون مفتخریم که در شهرداری به گونه‌ای عمل کرده‌ایم که با رشد شاخص سهام بانک سرمایه ، همه فرهنگیان سهامدار از سود مالی منتفع می‌شوند.

قالیباف افزود : به اتفاق یک تیم دو نفره به مدت 8 ماه به صورت شبانه روز مطالعه کردیم که چرا در شهرداری علی رغم تلاشهای 15 ساله یک بانک ایجاد نشده است که خوشبختانه در این ماه مبارک این توفیق حاصل شده که بیش از 40 درصد از سهام بانک سرمایه را برای صندوق بازنشستگی شهرداری خریداری کنیم.

وی در خصوص رقم سهام فرهنگیان در این بانک گفت: پایین تر از 35 درصد سهام این بانک متعلق به صندوق ذخیره فرهنگیان است و شهرداری هیچ سهامی را از صندوق فرهنگیان نخریده است بلکه این سهام از شرکتهای داخلی و خارجی خریداری شده است.

وی در ادامه افزود: شهرداری با این اقدام امروز بستر مناسبی را برای جهش های بزرگ فراهم کرده است و امیدواریم با انجام این امور افق روشنی را پیش روی شهروندان و شهر تهران قرار دهیم.

شهردار تهران در ادامه  تصریح کرد: با توجه به این که بزرگترین مشکل شهر تهران معضل ترافیک است ، لذا باید در نوع طراحی و مکان احداث پروژه ها تجدید نظر شود.

قالیباف گفت : ‌شهرداری برای پیشبرد اهداف خود به ابزار مهمی چون بانک نیاز دارد .

وی افزود : یکی از اولویت های شهرداری در یک سال اخیر توجه به رفع معضل ترافیک است.

دکتر قالیباف شهردار تهران همچنین در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران در خصوص اجرای طرح فنی کنترل ساختمان گفت: طرح فنی کنترل ساختمان در حال اجراست اما واقعیت این است که سازمان نظام مهندسی که کار نظارت و اجرا را بر عهده دارد شاید مثمرثمری نداشته باشد اما اخیرا مصوبه ای را داشتیم که ساختمانهای بیش از سه هزار متر به صورت ویژه و با هماهنگی لازم نظارت شود و با مذاکراتی که شهرداری با وزارت مسکن داشته است درصدد هستیم این آیین نامه برای اجرا به صورت یک قانون تصویب شود که هم اکنون در حال تنظیم است.

وی در خصوص تعاونی اعتبار شهر نیز گفت: یکی از وظایف شرکت تعاونی ها فعالیت در حوزه اشتغال است که در حال حاضر این امر در تعاونی اعتباری شهر در حال انجام است ، همچنین در حوزه کارآفرینی برای زنان سرپرست خانوار که به علت مشکلات موجود احتیاج به نقدینگی دارند فعالیتهای مفیدی صورت گرفته است.

وی در خصوص ارزش سهام خریداری شده از بانک سرمایه گفت: ارزش ریالی سهام خریداری شده 150 میلیارد تومان است و شاخص آن باید از بورس پیگیری شود.

وی در مورد انتخابات شوراها خاطرنشان کرد: برای انتخابات شوراها بنده به عنوان شهردار لیست نخواهم داد.

وی اظهار کرد: فضای انتخابات فضایی سیاسی است چرا که گروه های مختلف در آن حضور خواهند داشت اما کارکرد شورا را کارکردی سیاسی نمی دانم.

وی در خصوص ملاقات اخیر خود با آقای خاتمی گفت: با آقای خاتمی به عنوان یک دوست ملاقات داشته ام و ملاقات یا صحبت های سیاسی با خانم ابتکار را تکذیب می کنم.

کد خبر 4896

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز