شهردار تهران گفت: متاسفانه میادین و بازارهای روز میوه و تره بار از وضعیت مطلوبی برخوردار نیستند و این امر ریشه چندین ساله دارد.

به گزارش سما دکتر محمد باقر قالیباف شهردار تهران، صبح امروز هفتم مهرماه، در حاشیه اجرای طرح جهادی 137 در منطقه 7 شهرداری تهران و افتتاح بازارمیوه وتره بار سهروردی در جمع خبرنگاران درخصوص ارزیابی خود از وضعیت میادین میوه وتره بار شهر تهران گفت: وضعیت میادین میوه و تره بار مناسب نیست و عملا میوه های درجه 3 به دست مشتری های ما درمیادین می رسد.

وی افزود: اگر چه قیمت ها نسبت به بیرون از میادین ارزان تر است اما از نظراقتصادی اگر میزان میوه های آسیب دیده  را جدا کنیم چندان به صرفه و مطلوب نیست.

شهردار تهران با اشاره به برنامه مدونی که قرار است از سوی معاونت خدمات شهری درزمینه بهبود وضعیت عرضه میوه و تره بار درمیادین شهرداری تهران اجرا شود گفت: بنا داریم با اجرای برنامه مدونی نحوه ورود میوه از میدان مرکزی تا نحوه بسته بندی و توزیع درمیادین سطح شهر تهران را به گونه ای مطلوب سامان دهی کرده و به صورت اصولی این مشکل را حل و فصل کنیم.

قالیباف با بیان اینکه تلاش می کنیم از این پس تغییرات جدی و اساسی در نوع غرفه ها واستقرار آنها ، کیفیت محصولات عرضه شده وحتی فروشنده های مستقر درمیادین ایجاد کنیم تصریح کرد: نحوه توزیع و عرضه میوه و تره بار در تمام میادین و بازارهای روز شهرداری تهران باید اصلاح شود.

وی افزود: در حال حاضر بنا به ضرورت کانکس هایی برای عرضه میوه وتره بار در سطح شهر دایر شده که باید به تدریج این کانکس ها جای خود را به میادین و بازارهای ثابت میوه وتره بار بدهند.

شهردار تهران با اشاره به عزم جدی خود برای اجرای طرح عرضه میوه وتره بار و مواد پروتئینی درمقابل منازل شهروندان گفت : البته در اجرای این طرح مشکلاتی وجود دارد و هنوز معاونت خدمات شهری و سازمان میادین میوه وتره بار در این زمینه اعلام آمادگی نکرده‌اند اما با این حال من مصمم هستم تا پایان سال جاری طرح ارسال میوه وتره بار و مواد پروتئینی مقابل درب منازل شهروندان را در دو منطقه شهر تهران عملیاتی کنیم.

شهردارتهران تصریح کرد: شهروندان اطمینان داشته باشند با اجرای این طرح قیمت میوه وتره بار با این بهانه گران تر نخواهد شد و با همان قیمت عرضه درمحل به دست شهروندان خواهد رسید.

شهردار تهران همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اطلاعات رسیده پیرامون برنامه شهرداری برای قطع بین 100 تا 350 اصله درخت به خاطر احداث یک پل در بلوار آسیا واقع درمنطقه 5 شهرداری تهران تاکید کرد: اگر این درختان از نوع درختان سوزنی برگ نباشند و امکان جابجایی آنها وجود داشته باشد اخیرا تجهیزاتی از کشورآلمان خریداری شده که به واسطه آن این امکان وجود دارد که در هر فصلی از سال هر درختی با هر ویژگی بتواند به محل دیگری منتقل شود.

وی ادامه داد: اما اگر این درختان از نوع درختان سوزنی برگ باشند از آنجا که امکان جابجایی آنها وجود ندارد در صورتیکه در مسیر جاده قرار گرفته باشد پس از طی مسیر قانونی باید قطع شوند که در این راستا نیز پس از رای کمیسیون ماده 5 باید دو برابر درختان قطع شده درخت کاشته شود و حتی در صورت نیاز شهرداری جریمه ریالی آن را نیز بپردازد.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه قطعا نمی توان و نباید به خاطر یک درخت مسیر جاده را تغییر داد تصریح کرد: بلکه می توان از راههای قانونی درختان درمسیر جاده را جابجا کرد که این کار از نظر اقتصادی به صرفه تر است.

قالیباف همچنین در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران درخصوص متوقف ماندن آب نماهای موزیکال در بوستان آزادگان که پس از بهره برداری طی سال گذشته دیگر مورد استفاده قرار نگرفته بود تصریح کرد: این آب نما دارای یک سری مشکلات فنی و همچنین از لحاظ استفاده حقوقی از سوی سرمایه گذاران دارای مشکلاتی شده بود که پس از رفع این مشکلات بار دیگر شاهد روشن شدن این آب نما دربوستان آزادگان خواهیم بود.

قالیباف همچنین از برنامه توسعه آب نماهای موزیکال درسایر پارکها و بوستانهای شهر تهران، به جهت تاثیر مثبتی که در زیبایی نمای شهری در پارکها دارد خبر داد و گفت: در همین راستا احداث آب نمای موزیکال در پارک بسیج و همچنین پارک ملت در حال طراحی است.

شهردار تهران همچنین در پایان درخصوص سوال یکی از خبرنگاران پیرامون یکسان سازی بازدید ها در مجموعه فنی عمرانی وحوزه های خدمات شهری و همچنین درمناطق گفت: بحث یکسان سازی بازدید ها و ساماندهی آنها در 16 منطقه انجام شده و هم اکنون تلاش می کنیم بحث یکسان سازی بازدیدها و ساماندهی آنها را درمناطق و به خصوص حوزه های خدمات شهری و فنی وعمرانی با جدیت دنبال کنیم.

کد خبر 4982

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز