سه‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۸۵ - ۱۹:۳۸
۰ نفر

شهردار تهران گفت: در بحث نظارت بر ساخت و ساز ساختمان‌ها تنها کنترل پروانه در صدور جواز ساخت بر عهده شهرداری است.

به گزارش سما، قالیباف در حاشیه مراسم افتتاح پروژه های خدماتی ، عمرانی شهرداری منطقه ،۱۷ در جمع خبرنگاران گفت: متاسفانه ما به برخی وظایف آشنا نیستیم، کنترل های مربوط به صدور پروانه جواز ساخت به عهده شهرداری است ولی نظارت و پیگیری ساخت وساز که توسط مهندس ناظر صورت می گیرد بر عهده سازمان نظام مهندسی است که متاسفانه در این بخش ضعف داریم که امیدواریم همکاران در رفع این مشکل اقدامات موثری را انجام دهند تا شاهد ساخت ساختمان هایی که در مقابل آسیب ها مقاوم نیستند نباشیم.

وی در خصوص پروژه نوسازان گفت: پروژه نوسازان برای شهروندانی که با جمعیت زیاد در مناطق جنوب شهر ساکن هستند و از طرفی امکان ساخت و ساز چند واحدی با متراژ کم زمین خود را ندارند ، می تواند امکاناتی را فراهم کند که صاحب خانه شوند. بخشی از این امکانات را شهرداری فراهم کرده است و بخشی دیگر را شهروندان می توانند با گرفتن وام تأسیس در این طرح شرکت کنند.

وی در خصوص پروژه نوسازان همچنین گفت: این پروژه دارای ۲۰ مجموعه است که ۴ مجموعه آن آغاز شده است و ۱۶ مجموعه دیگر آن تا پایان سال انجام خواهد گرفت.

وی در خصوص بردن ریل راه آهن شهر تهران به زیرزمین گفت: در این زمینه منتظر دولت هستیم که در صورت موافقت ریل ها زیرگذر خواهند شد و در غیر اینصورت پیشنهادهایی برای رفع مشکل مردم این منطقه خواهیم داشت.

وی در خصوص زباله های بیمارستانی و آلودگی هوا نیز گفت: در خصوص بحث زباله های بیمارستانی و آلودگی هوا دادستانی باید وارد کار شود تا با دستورات قضایی بتوان با اجرای قوانین مربوطه این مشکلات را مرتفع کرد و ما به عنوان شهرداری در این زمینه اعلام آمادگی می کنیم.

کد خبر 5300

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز