یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۸۵ - ۰۹:۰۷
۰ نفر

شهردار تهران گفت: مهم تر از احداث مساجد ، استفاده درست از آن است و مدیران باید نقش خود را در این زمینه ، به خوبی ایفا کنند.

به گزارش سما، دکتر محمدباقر قالیباف  شنبه  28 مرداد  در مراسم بهره برداری از مسجد الزهرا (س) واقع در منطقه یک شهرداری تهران، تصریح کرد: فضای مسجد ، فقط برای برقراری نماز نیست و مهم ترین رسالت ما این است که تفکر مسجدی را در همه کارهایی که در شهر به آن نیازمندیم ، نهادینه کنیم.

وی با اشاره به اینکه مردم باید احساس کنند که مسجد مرکز محله است، افزود: مساجد باید کانونی باشد که امور مطلوب و مثمر ثمر از آن مکان شکل بگیرد و تا زمانی که این نقش را برای مسجد تعریف نکنیم ، وظیفه خود را به خوبی انجام نداده ایم و روحانیت باید با این نگاه به مسجد رسیدگی کنند.

قالیباف از کمبود مساجد در شهر تهران خبر داد و اظهار داشت: توسعه فضاهای مسجد ، یکی از اهداف مهم مدیریت شهری است و توسعه و تجهیز آن در اولویت کارهای شهرداری قرار دارد.

وی افزود: بسیاری از اماکن عمومی و بخش قابل توجهی از شهر توسعه یافته اما متاسفانه پیش بینی برای احداث مساجد در آن نشده است و با کمک خداوند و مردم سعی داریم تا حد توان ، این کمبود را جبران کنیم.

شهردار تهران به کارهای صورت گرفته در طرح جهادی 137 برای تجهیز مساجد اشاره کرد و گفت: در مناطقی که این طرح در آنها اجرا شده ، به نیازهای مساجد توجه شده است و بسیاری از مشکلات آنها نیز برطرف گردیده است.

قالیباف افزود: نگهداری و تعمیر مساجد ، تجهیز وسایل ، تهویه ، گرمایشی ، سرمایشی و... از جمله مواردی است که در طرح جهادی 137 به آنها رسیدگی و سعی شده است که تا حدود زیادی مشکلات مساجد برطرف شود.

در ادامه رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: وقی شهرداری ها مسجد ساز شوند ، مردم باور می کنند که در شهرداری تحولی به وجود آمده است.

حجت الاسلام ابراهیمیبا اشاره به اینکه ذهنیت مردم از زمان های گذشته نسبت به ساخت مسجد تغییر کرده است و فکر می کنند به اندازه کافی مسجد وجود دارد ، اظهار داشت: ساخت مسجد هیچ گاه کافی نیست ، چرا که هرچه ارتباط انسان با خدا بیشتر شود ، برکات او نیز بیشتر خواهد شد و هنگامی که شهرداری در این راه پیش گام شود ، مردم باور می کنند که در شهرداری تحولی به وجود آمده است که منشا بهترین کارهاست.

 وی افزود: بسیاری از خیابان های اصلی شهر تهران، مانند خیابان ولیعصر(عج) دارای مسجد نیستند و چند مسجد کوچک در خیابان های فرعی، هیچ گاه پاسخگوی نیاز نمازگزاران داخلی و حتی خارجی نیست.

کد خبر 2554

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز