همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت شهرداری قصد دارد جزئیات طرح تفضیلی و جامع شهر تهران را بر روی پرتال قرار دهد تا مردم بدانند کاربری‌های شهر کجاست.

به گزارش سما، دکتر محمدباقر قالیباف گفت: به نظر می رسد این اقدام بسیاری از معضلات را حل کرده و جلوی رانت خواری ها را بگیرد.

قالیباف شامگاه دوشنبه 9 مهر در مسجد النبی (ص) شهرک پاسداران تهرانسر ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: همچنین در تلاشیم ضوابط و قوانین را یکدست کنیم و اجازه ندهیم که برخی از افراد سلیقه ای عمل کنند.

وی با بیان اینکه هم اکنون 24 دفتر خدمات الکترونیکی در سطح شهر راه اندازی شده است افزود: تعداد این دفاتر در آینده به 70 دفتر خواهد رسید و از آبان ماه نیز قصد داریم مباحث پایان کار و صدور پروانه را از طریق این دفاتر ارائه دهیم.

شهردار تهران در ادامه اقدامات شهرداری را مبتنی بر سه ماموریت توجه به حوزه کار و فعالیت، توجه به تربیت و تعلیم و همچنین توجه به مسائل اوقات فراغت و رفاه عمومی دانست.

به گفته قالیباف از ابتدا تلاش بر این بوده که شهرداری از یک سازمان خدماتی به نهاد اجتماعی تبدیل شود و معتقدیم همانطور که باید در زمینه آسفالت ، جمع آوری زباله ، جوی و جدول تلاش کنیم در کنار آن با روح مردم هم سرو کار داریم و تغذیه روحی از وظایف ما است.

وی همچنین توجه به حوزه تربیت و تعلیم را از دیگر وظایف شهرداری دانست و تصریح کرد: در حوزه کار و فعالیت اقدامات مناسبی انجام شده و امروز نسبت به سال 84 حجم پروژه های عمرانی شهر 5 برابر افزایش یافته و امروز در هیچ جای شهر پروژه مهمی نیست که متوقف باشد حتی پروژه هایی که از 15 سال پیش مانده بودند.

شهردار تهران با اشاره به اینکه همه کارهای شهرداری با رویکرد محله محوری و مسجد مداری انجام می شود گفت : رویکرد مسجد مداری به این معنا نیست که تنها کارهای فرهنگی با محور مسجد انجام شود بلکه کارهای خدماتی نیز باید با محور مسجد و تفکر مسجدی انجام شود و اگر این کار را نکنیم اقدامات ما با گذشت زمان آثار خود را از دست می دهد.

دکتر قالیباف نقش شورایاری‌ها را در رویکرد محله محوری بسیار مهم دانست و افزود: رویکرد محله محوری هم منطبق با مبانی و باورهای دینی ما و هم مساله علمی و تجربه ای موفق در دنیا است.

وی با بیان اینکه امروز معضلاتی در مسایل شهرسازی وجود دارد که مردم را رنج می دهد اظهار کرد: گاهی اوقات بلا تکلیفی هایی وجو دارد و قوانین به شکلی است که افراد مختلف در آن دخالت می کنند و این رنج و سختی و ناعدالتی به دنبال دارد اما ما نزدیک به 19 ماه است که به صورت فشرده تلاش می کنیم که این معضل را حل کنیم و قرار دادن طرح تفضیلی و جامع شهر بر روی پرتال شهرداری یکی از راه حل ها است.

وی به بحث مربوط به مزار شهدای گمنام در منطقه 21 پرداخت و با اشاره به اینکه همه ما زندگی مادی و معنوی خود را مدیون شهدا هستیم و در مقابل آنها مسئول هستیم گفت: بحث ساماندهی مزار شهدای گمنام 100 میلیون هزینه دارد که با اختصاص هزینه مذکور قصد داریم این طرح را به صورت ضربتی به اتمام برسانیم تا آنجا به عنوان کانون فرهنگی شناخته شود.

شهردار تهران با تاکید برآنکه از 14 مهر طرح جهادیدر مناطق 21 و 22 آغاز می شود افزود: به گونه ای کارهای ما پیش می رود تا شهروندان روز به روز شاهد وضعیت بهتری باشند البته تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله زیادی وجود دارد اما تلاش ها ادامه دارد.

قالیباف در بخش دیگری از صحبت هایش به اهمیت شبهای قدر اشاره کرد و گفت: ماهرچه قدر بخواهیم در مقابل لطف های خداوند شاکر باشیم به نظر می رسد نتوانیم شکر واقعی را به جا آوریم خداوند نعمت های زیادی به بندگانش عطا کرده و همچنین مسیری را هم برای سعادت آنها فراهم کرده به شرطی که متوجه آنها باشیم.

وی افزود: خداوند ائمه معصوم (ع) را برایمان قرستاده، شهدارا برای هدایت ما قرار داده، دعا رابه ما ارزانی داشته، قرآن را در اختیار ما گذاشته و در کنار اینها ماه رمضان و شب های قدر را در اختیار ما قرار داده که در این شب ها مقدرات خود را تغییر دهیم تا سبک بال و سبک بار مسیر الهی را طی کنیم.

شهردار تهران در ادامه گفت : شب های قدر فرصتی است که ما از ظلمات خارج شویم و به سمت نور برویم.

به گفته وی یکی از بهترین راههای تربیت و کمال بدون شک دعاست و انصافا اگر به این موضوعات توجه کنیم  و این فرصت ها را قدر بدانیم می توانیم درمسیر اصلی گام برداریم.

قالیباف انبیا ، ائمه ، شهدا و بزرگان را نشانه هایی برای خروج از ظلمات و رفتن به سمت نور دانست و گفت : همه ما باید در زندگی خود به دو موضوع توجه کنیم ، یکی نیت های درست و صداقت است و دیگری اعمال و کارهای خالصانه.

شهردار پایتخت با اشاره به هفته دفاع مقدس افزود : اگز میدان جنگ میدان با برکت بود به خاطر فضای معنوی و صفات الهی که در آن شکل گرفته بود ، به همبن دلیل خیلی از موضوعات جهت اصلی خود را پیدا می کردند ،.آنجا صفا صمیمیت و عقل معاد بود و هیچ گاه دشمنی و کینه وجود نداشت.

به گفته وی در آن دوران قلب همه رزمندگان مملو از معرفت الهی بود و برای رسیدن به خدا و اوج معرفت تلاش می کردند.

شهر دار تهران در پایان بار دیگر به اهمیت شب های قدر اشاره  و اظهار کرد : امیدوارم همه ما از این شب ها که به تعابیر گوناگون ملائک بین زمین و آسمان در رفت و آمد هستند به بهترین شکل استفاده کنیم.

کد خبر 33013

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز