چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۷:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران در جشن دانش‌آموزان ممتاز شاهد و ایثارگر منطقه 10 شهردار تهران گفت: علاوه بر کارهای خدماتی و عمرانی توسعه فرهنگ اسلامی و فرهنگ ایثار و شهادت را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

دکتر محمدباقر قالیباف عصر روز سه‌شنبه 23 مرداد در حاشیه جشن دانش آموزان ممتاز شاهد و ایثاگر منطقه 10 شهردار تهران با بیان این مطلب اظهار کرد: امروز مجموعه شهرداری با همان روحیه و نیت دفاع مقدس کار و تلاش می کند و سعی داریم شهرداری را از یک مجموعه خدماتی به سمت یک نهاد فرهنگی و اجتماعی پیش ببریم.

شهردار تهران با تاکید برآن که شهدا و جانبازان منتظران واقعی فرج هستند، گفت: برخی مهدویت را در انزوا طلبی می بینند و تنها ناظر فسادها و ظلم ها هستند و احساس می کنند تنها باید دعا کنند و منتظر ظهور و فرج باشند اما عده ای دیگر انتظار را به معنی قیام، حرکت، مبارزه با ظلم، فساد و تباهی و توجه به مسائل اجتماعی می دانند که این افراد همان صالحان مصلحی اند که منتظران واقعی فرج هستند.

وی با اشاره به اینکه انتظار فرج از افضل ترین اعمال محسوب می شود، گفت: انتظار یک عمل است و در انتظار نشدن نیست و همان گونه که امام خمینی (ره) یک منتظر واقعی بودند و بزرگترین عمل انتظار یعنی ایجاد بستری برای فرج را انجام دادند همه ما نیز باید در کارهای خود برای ادامه راه ایشان گام برداریم و منتظران واقعی فرج باشیم.

 شهردار تهران در مورد دانش آموزان ممتاز شاهد و ایثاگر تهران نیز گفت: دانش آموزان ممتاز شاهد و ایثارگر در همین سنین ثابت کرده اند که در عرصه علم فعال هستند و عضو موثری در جامعه آینده خواهند بود.

وی همچنین با تاکید براینکه اگر خدماتی در شهر صورت می گیرد و یا پروژه ای در دستور کار قرار می گیرد همواره مناطق جنوب شهر در اولویت هستند ، گفت: در منطقه 10 به خاطر بافت های فرسوده و تراکم جمعیت نتوانستیم تحول اساسی در ریشه مشکلات این منطقه ایجاد کنیم اما در تلاش هستیم که وضعیت منطقه 10 را بهبود ببخشیم و به مرور مشکلات اساسی منطقه را حل کنیم.

شایان ذکر است در این جشن علاوه بر شهردار تهران، حبیب کاشانی عضو شورای اسلامی شهر تهران، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان و شهردار منطقه 10 حضور داشتند و از 16 دانش ممتاز شاهد و ایثرگر تقدیر به عمل آمد.

همچنین این دانش آموزان هدایایی را از شهردار تهران، شهردار منطقه 10 و علی دایی سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان به رسم یادبود دریافت کردند.

کد خبر 60549

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز