یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۹:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران در جشنواره شهید رجایی از کارمندان شهرداری قدردانی کرد.

محمدباقر قالیباف در جمع کارکنان شهرداری تهران، گفت: اگر امروز با همه فراز و نشیب‌هایی که وجود دارد میزان رضایتمندی مردم از شهرداری تهران بالا رفته که نوع گفته‌ها، شنیده‌ها و نظرسنجی‌ها حاکی از این موضوع است، بدون شک این امر را مدیون تلاش سخت، متعهدانه، متبحرانه و برجسته شما هستیم.

به گزارش شهردار تهران که در مراسم بزرگداشت روز کارمندگفت: تجهیزات، امکانات، تکنولوژی و علم به جای خود ولی هیچ کدام از اینها جایگزین نیروی انسانی نخواهد شد زیرا انسان بالاترین، مهمترین، موثرترین و ارزشمندترین سرمایه موجود هر سازمان و نهاد است.

وی با بیان اینکه اگر انسان کاری را برای خدا انجام دهد در درون خود احساس نشاط می‌کند، گفت: بدون شک کاری که برای خدا انجام شود رضایت قلبی و عزت نفس را هم به دنبال دارد و این ثمره بزرگی است که انسان به واسطه آن احساس می کند که صادقانه و خالصانه کار کرده است.

به گفته قالیباف همین رضایت و آرامش قلبی است که انسان را در دنیا و آخرت عاقبت به خیر می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به بحث اخلاق در محیط کار، زندگی و حوزه حقیقی و حقوقی انسان‌ها گفت: مهم‌ترین چیزی که همه مدیران و کارکنان شهرداری باید به آن توجه کنند بحث مربوط به اخلاق در محیط کار، زندگی و حوزه حقیقی و حقوقی خود است زیرا عدم رعایت آن مشکلات ایجاد می‌کند.

قالیباف ادامه داد: یکی از مهم‌ترین چالش‌های زندگی امروز ما در همه عرصه‌ها عدم رعایت اخلاق و مسائل اخلاقی در جامعه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع کارکنان شهرداری تهران به بحث معیشت و حل مشکلات آنها اشاره کرد و افزود: با وجود همه مشکلات، امیدوارم از سال قبل تا کنون حتما بدنه شهرداری این احساس را کنند که حرکت ما رو به جلو بوده است.

شهردار تهران ادامه داد: در عین اینکه نیازمند مدیریت سیستماتیک هستیم و به سرمایه‌های اجتماعی توجه می‌کنیم اما نباید از زمان غافل شویم زیرا زمان مهمترین کالایی است که در اختیار داریم.

وی افزود: زمان را از دست ندهید. کاری را که می‌توانید در دقیقه‌ها و ثانیه‌ها انجام دهید به سال‌ها نسپارید.

شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه در کشور این فرهنگ را داریم که یا به گذشته افتخار می‌کنیم و یا آینده را وعده می‌دهیم گفت: این در شرایطی است که حال می‌توان از تجربه گذشته استفاده کرد و برای آیندگان افتخار آفرینی کرد.

به گفته وی همانطور که حق نداریم حق آیندگان را امروز هزینه کنیم، حق نداریم حق امروزی‌ها را برای آیندگان نگه داریم.

شهردار تهران در پایان گفت: امیدوارم بتوانیم مشکلی از شما حل کنیم تا شما هم مشکلات شهر و شهروندان خوب تهرانی را به خوبی حل کنید.

شهردار تهران در حاشیه این مراسم هم در جمع خبرنگاران با اشاره نیاز تهران به احداث گورستان جدید گفت: بررسی‌های انجام شده از سوی کارشناسان شرق تهران را بهترین نقطه برای احداث گورستان جدید مشخص کرده و ما آمادگی احداث آن را داریم البته محیط زیست هم نظراتی در این رابطه دارد که باید مورد توجه قرار گیرد ولی آن‌ها باید بدانند که تهران حتما نیاز به گورستان جدید دارد.

وی افزود: اگر آنها احساس می‌کنند که نقطه پیشنهادی برای احداث گورستان در شرق تهران مناسب نیست، مکان مناسب را بدون اتلاف وقت در اختیار ما بگذارند  زیرا نمی‌شود شهر را با چالشی بزرگ مواجه کرد.

وی درخصوص پروژه بزرگراه همت که مورد سوال یکی از خبرنگاران بود ، گفت: ای کاش رسانه‌ها از آن هایی که 18 ماه این پروژه را بی دلیل متوقف کردند و وقت شهروندان و شهرداری را گرفتند این سوال را می‌پرسیدند. اما با این وجود همه تلاش ما این است که تا قبل از دهه فجر این ارتباط را کامل برقرار کنیم.

کد خبر 62079

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز