همشهری آنلاین: دکتر محمد باقر قالیباف، شهردار تهران در فهرست 50 نامزد نهایی برای انتخاب شهردار برتر سال 2008 قرار گرفته است

"City Mayors" یک شبکه بین‌المللی از کارشناسان است که برای ارتقای زندگی شهری فعالیت می‌کنند و نحوه اداره کلانشهر‌ها را به‌وسیله شهرداران مورد بررسی قرار می‌دهند. این شبکه از سال 2004  هر دو  سال یک بار  مسابقه‌ای  را به عنوان "شهردار جهان"  اجرا می‌کند که با هدف ارائه خصوصیات شهرداران شهرها در سراسر جهان و تقدیر از شهردارانی صورت می‌گیرد که به جامعه خود خدمت کرده‌اند و حمیت و مهارت و بینش خود را برای زندگی بهتر شهری به کار می‌گیرند.

در دور اول این مسابقه که  از طریق رای‌گیری اینترنتی - که همه شهروندان از همه کشورها می‌توانند در آن شرکت کنند- در سال 2007 صورت گرفت، بیش از 100000 نفر شرکت کردند و 820 شهردار را نامزد  جایزه شهردار جهان 2008 کردند.

برگزارکنندگان مسابقه در مرحله دوم مسابقه 50 نفر را به عنوان نامزدهای نهایی برگزیدند: 11 شهردار از آسیا، 10 شهردار از آمریکای شمالی،11 شهردار از آمریکای لاتین، 15 شهردار از اروپا و 3 شهردار از آفریقا.

دکتر قالیباف، شهردار تهران، نیز در میان 11 شهردار آسیایی است که در فهرست نامزدهای نهایی قرار دارد.

همه افراد می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت مسابقه از هر منطقه جهانی به یک شهردار رای دهند. در فرم رای گیری علاوه بر انتخاب شهردار موردنظر می‌‌‌توان در یک بخش مخصوص جملاتی را در بیان دلیل حمایت از نامزد مورد علاقه نوشت.

انتخاب برنده بر اساس شمار رای‌های داده شده و متقاعد‌کننده و مشتاقانه بودن جملات حمایت‌‌‌آمیز از نامزدهاست. این کار به این هدف صورت می‌گیرد که شهرداران شهرهای کوچک‌تر هم از بخت مشابهی با شهرداران شهرهای بزرگتر برخوردار باشند.

برندگان دوره‌های قبلی شهردار جهان ادی راما، شهردار تیرانا، دورا باکویانیس شهردار آتن و جان سو شهردار ملبورن بوده‌اند.

کد خبر 42126

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز