مجموع نظرات: ۰
شنبه ۳ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۹:۴۰
۰ نفر

گروه شهری: شورای اسلامی‌شهر و شهرداری تهران به دنبال آنند تا با رایزنی با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صدور اسناد آن دسته از املاکی را که به‌منظور نوسازی بافت‌های فرسوده تجمیع شده‌اند را تسریع کنند.

به گفته چمران ازآنجا که ساخت و ساز در واحدهای کمتر از 50 مترممنوع است، بنابراین بهتر است واحدهای ریزدانه‌ با هم تجمیع و نوسازی شوند.

بنابر این گزارش تاکنون جلسات متعددی با حضور مهدی چمران رئیس شورای اسلامی‌ شهرتهران، محمد باقرقالیباف شهردار تهران و کارشناسان فن برای اجرایی شدن طرح تسریع صدورسندبرای املاک تجمیع شده برگزار شده است وتا رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه خواهد داشت.

این اقدام به منظورتشویق مردم به امرنوسازی بافت‌های فرسوده صورت می‌گیرد ودرصورت موافقت سازمان ثبت اسناد، تا حد چشم گیری مانع ازرفت و آمدها ی زاید و کاهش مراحل طولانی تا صدور سندبرای متقاضیان خواهد شد.

شورای شهر تهران پیش ازاین به منظور تشویق مالکان بافت‌های فرسوده ریزدانه به نوسازی، تخفیف ویا بخشودگی عوارض بین 30 تا 90 درصدرا درنظرگرفته بود. این اقدام ازسوی شورای شهرازآن روصورت گرفت که ازدیدگاه اعضای این شورا در نوسازی بافت‌های فرسوده باید مدل‌های اقتصادی و اجتماعی تعریف و مدنظر قرار گیرد.

به نظرمی‌رسد با همه اینها برای احیای بافت‌های فرسوده تعامل و همکاری جدی میان همه دستگاهها یعنی شهرداری،دولت، بانکها، بنگاههای اقتصادی و همچنین مردم عامل تضمین تحول وتحرک درامرنوسازی بافت‌های فرسوده‌ای باشد که حدود 70 درصد بناهای مسکونی تهران راشامل می‌شود.

کد خبر 29870

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز