مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت: در سال جاری به مردم قول ساخت ۱۵ کیلومتر خط مترو را داده ایم که با ساخت دو و نیم کیلومتر خط مترو تاکنون دوازده و نیم کیلومتر به مردم بدهکار هستیم.

به گزارش سما، دکتر محمد باقر قالیباف در حاشیه جلسه غیر علنی امروز شورای شهر با حضور در جمع خبرنگاران، خاطرنشان کرد: در حال حاضر متروی تهران بیش از ۳۰ درصد ظرفیت خود، مسافر جابجا می کند و از حدود ۱۸ ماه پیش برای رفع مشکل ازدحام بیش از حد جمعیت در ایستگاه های مترو تلاش شده است.

قالیباف در ادامه افزود: این قول را به شهروندان تهرانی می دهم که مشکل کمبود واگن های مترو تا آبان ماه سال جاری برطرف شود که در این زمینه اعتبار LC مورد نیاز باز شده و از آبان ماه سال جاری هر ماه دو واگن به متروی تهران اضافه می شود.

به گفته شهردار تهران در حال حاضر مراحل حمل واگن های متروی تهران در حال انجام است و برای افزایش قطارهای مسیر تهران - کرج و سایر خطوط هم اقداماتی صورت گرفته است.

وی با اشاره به کاهش سرفاصله های حرکت قطارهای مترو تاکید کرد: وقتی سر فاصله قطارها در زمان اوج به دو دقیقه کاهش پیدا کند باز هم مردم احساس خلوتی مترو را ندارند چرا که ظرفیت مترو باید به گونه ای اضافه شود که مردم از امکانات و ظرفیت های موجود به صورت مطلوبی استفاده کنند.

قالیباف در قسمت دیگری از صحبت های خود در خصوص فعالیتهای شهرداری برای ایجاد محیطی مناسب در شهر برای عبور و مرور جانبازان و معلولان، یاد آور شد: علی رغم اقدامات صورت گرفته در سال های اخیر، مسیرهای شهری در سالیان گذشته طبق استاندارد ساخته نشده است و باید عرض کنم که محیط شهر ما برای عبور و مرور معلولان و جانبازان به طور کامل مناسب نیست.

شهردار تهران در پاسخ به این سئوال که افق حل این مشکل را چند ساله می دانید، گفت: تمایلی برای ارائه زمان ندارم چرا که هر وقت زمانی را اعلام کنم باید طبق آن زمانبندی فعالیت انجام دهم.

به گفته وی، شهر تهران جز کلان شهرهایی است که تنها مشکل جمعیت و ترافیک ندارد بلکه شهری است که ابتدا شکل گرفته و سپس می خواهیم آن را اصلاح کنیم.

کد خبر 54285

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز