مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۶:۴۴
۰ نفر

همشهر آنلاین: مترو تهران امسال با توجه به کسری بودجه یارانه بلیت مترو پرداخت شده توسط دولت در سال گذشته، از دولت 52 میلیارد تومان بابت یارانه بلیت درخواست کرده است.

مهندس ربیعی مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران با بیان این مطلب اظهار کرد: سهم دولت برای یارانه بلیت مترو تهران امسال 30 میلیارد تومان اعلام شده اما با توجه به اینکه سال گذشته دولت سهم یارانه بلیت مترو را کامل پرداخت نکرد و 22 میلیارد تومان از سهمیه پارسال باقی مانده امسال درخواست 52 میلیارد تومان را بابت یارانه بلیت مترو داده‌ایم.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، وی با اشاره به این که درخواست مترو تهران در حال بررسی قرار دارد، تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری نیز امسال باید 45 میلیارد تومان بابت یارانه بلیت مترو بپردازد که خوشبختانه شهرداری این سهم را به صورت ماهانه می‌پردازد و هیچ دیر کردی در پرداخت سهم خود ندارد.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو خاطر نشان کرد: تنها یک پنجم از هزینه‌های مترو تهران به وسیله فروش بلیت که هزینه آن را مسافران می‌پردازند تامین می‌شود و بر این اساس اگر دولت و شهرداری به موقع سهمیه یارانه خود را نپردازند مترو برای سرویس دهی روزمره خود نیز دچار مشکل خواهد شد.

مهندس ربیعی ادامه داد: اگر دولت نیز خود را موظف کند که یارانه بلیت مترو را مانند شهرداری ماه به ماه پرداخت کند با توجه به در خواست 52 میلیارد تومانی یارانه مترو برای امسال باید ماهانه حدود 4.5 میلیارد تومان به مترو بپردازد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که هرچه سریع تر یارانه بلیت مترو پرداخت شود تا سرویس‌دهی روزانه مترو با مشکل مواجه نشود.

کد خبر 52191

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز