دوشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۸:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: دکتر محمد باقر قالیباف خط مشی سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست شهرداری تهران را به تمامی معاونت‌ها، مناطق، اداره‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در بخشی از این ابلاغیه که به امضای شهردار تهران رسیده آمده است: شهرداری تهران بنا بر ماموریت سازمانی خود با رویکرد دستیابی به توسعه پایدار شهری و در راستای تحقق سند چشم انداز بیست ساله جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 شمسی در صدد است تا علاوه بر حفظ و صیانت از نیروی انسانی، با ایجاد جامعه‌ای برخوردار از سلامت،ایمنی و بهره مند ازمحیط زیست مطلوب، با هدف حفظ سرمایه‌های ملی ازطریق حذف، کاهش وکنترل اثرات سوء ناشی از فعالیت‌های خود بر سلامتی و ایمنی ذینفعان و محیط زیست شهر تهران، با رویکرد بهبود مستمر تعهدات  بپذیرد:

- استقرار، اجرا، توسعه، نگهداری و بهبود مستمر سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE-MS ) در فرآیندها، فعالیت‌ها و خدمات.

- تبعیت از قوانین، الزامات و مقررات مرتبط با HSE و پاسخگویی نسبت به اجرای بهینه و و صحیح آنها.

- تخصیص منابع مالی، انسانی و سازمانی مورد نیاز جهت استقرار اثر بخش، کارآمد و پایدار سیستم مدیریت HSE.

- شناسایی خطرات و مدیریت ریسک ها تا حد امکان در هر شرایط که این عوامل به صورت بالقوه در وضعیت‌های عادی و اضطراری احتمال ایجاد آسیب، جراحت یا بیماری را داشته و یا دارای اثرات نامطلوب زیست محیطی باشند.

- حفاظت و استفاده بهینه و پایدار از منابع و انرژی و به حداقل رساندن ضایعات.

- انتخاب، ارزیابی عملکرد و حصول اطمینان از فعالیتهای پیمانکاران و بهره برداران منطبق بر سیستم مدیریت HSE.

- ایجاد و ارتقای فرهنگ HSE و تدارک فضای ارتباطی مناسب و سازنده بین مدیران و کارکنان و ذینفعان شهرداری تهران.

- شناسایی و درک انتظارات و مشارکت دادن ذینفعان شهرداری تهران در جهت ارائه پیشنهادات و بهبود مستمر سیستم مدیریت HSE.

- مدیریت دانش با تبیین برنامه های پژوهشی، آموزشی و بهره گیری از فناوریهای پیشرفته و متناسب با نیازمندیهای سیستم مدیریت HSE.

- اعمال مدیریت تغییر و ارزیابی و بازنگری سیستم مدیریت HSE در راستای بهبود مستمر.

در پایان این ابلاغیه آمده است: به منظور اجرای این خط مشی، اعم از تدوین برنامه های راهبردی، تعیین اهداف کلان و خرد، تبیین وعملیاتی نمودن طرح‌ها، برنامه ها و ارزیابی شاخص های عملکردی کلیدی، شرکت شهر سالم متولی طراحی و استقرار سیستم مدیریت HSE در شهرداری تهران است

کد خبر 77888

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز