جمعه ۳ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۵۳
۰ نفر

روز پنجشنبه شهردار تهران در اجتماع شهرداران مناطق و نواحی و معاونان آنها در اولین گردهمایی ناحیه محوری حضور یافت و به همراه معاونین خود سیاست‌های جدید شهرداری تهران را تشریح کرد.

محمد باقر قالیباف گفت: با تخلفات در شهرداری به‌صورت علنی برخورد می‌شود و این را حق خود می‌دانیم که متخلفانی که زحمات یک مجموعه را از بین می‌برند به‌صورت علنی معرفی شوند.

وی با تاکید بر ضرورت اجرای طرح ناحیه محوری، گفت: شهرداری به‌عنوان یک دولت شهر به جای آنکه در پی توسعه خودش باشد باید شهر را توسعه دهد. وی در ادامه افزود: در نظام‌های مدیریتی کشورهای پیشرفته، توسعه شهری از طریق شهروندان انجام می‌شود ولی در شرایط بومی ما این کار امکان پذیر نیست.

بخش دیگری از سخنان قالیباف درباره اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات در اداره شهر بود.
وی گفت: یکی از ظرفیت‌هایی که توان به وجود آوردن یک انقلاب و تحول اساسی در شهر را دارد، فناوری اطلاعات و ارتباطات است که می‌تواند نظام  را از یک حالت سلسله مراتبی و عمودی به یک حالت تخت تبدیل کند و همه روی یک خط قرار بگیرند.

شهردار تهران مدیرانش را به اجرای درست و دقیق طرح ناحیه محوری فرا خواند و افزود: تصمیم اجرای طرح ناحیه‌محوری از سال 85 گرفته شده و حالا شما باید روی اینکه این طرح چگونه به بهترین شکل انجام شود بحث و اقدام عملی کنید.

وی به  برگزاری جلسات بررسی عملکرد اشاره کرد و کارهای میدانی را اولویت فعالیت شهرداران نواحی دانست.قالیباف اظهار داشت: ناحیه، ستاد نیست و نباید فعالیت‌های ستادی در آن انجام شود، زیرا نگاه ستادی به ناحیه، بزرگ‌ترین آفت است.

شهردار تهران در سخنانش به بخش خصوصی نیز پرداخت و خواستار استفاده حداکثری از بخش خصوصی شد.

ناحیه محوری شاه‌بیت شهرداری

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران نیز در این همایش طرح ناحیه محوری را شاه‌بیت تبدیل شهرداری به نهاد اجتماعی دانست.احمد دنیا مالی گفت: مهم‌ترین کار شهرداران نواحی، فرهنگ‌سازی‌ جهت افزایش مشارکت‌های اجتماعی است و انتظار می‌رود کارها پس از اجرای این طرح عملیاتی‌تر پیگیری شود.

معاون مالی واداری شهرداری تهران  نیز  از انجام معاملات تا سقف 200 میلیون ریال در سطح مناطق خبر داد و این اقدام را گام عملی شهرداری برای اختیار بیشتر شهرداران نواحی دانست.

حسین پورزرندی گفت: ناحیه محوری  موجب می‌شود، هر کدام از پیکره‌ها با سرعت و کیفیت و دقت بیشتری وظایفشان را انجام دهند.

کد خبر 52797

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز