جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۲۷
۰ نفر

گروه شهری: مهم‌ترین چالش کشور نبود رابطه منطقی میان فضاهای علمی و دانشگاهی با عرصه اجرایی است.

به گزارش خبرنگار همشهری، شهردار تهران با اعلام این مطلب در پنجمین جشنواره تقدیر از ستارگان دانشگاه شریف گفت: دانشگاه‌ها مدل‌های شناخت بهتر و توسعه را تهیه می‌کنند و نبود رابطه منطقی بین این عرصه‌ با عرصه اجرایی، شکافی عمیق میان عقل نظری و عقل ابزاری را نشان می‌دهد که باید برای حل آن تدبیری اندیشید.

محمد باقر قالیباف با اشاره به ضعف مدیریت در بخش‌های مختلف کشور افزود: تا زمانی که این چالش را برطرف نکنیم که ناشی از ضعف مدیریت در تاریخ گذشته است، نمی‌توانیم به توسعه همه جانبه امیدوار باشیم.

وی با اعلام اینکه چندین دهه است کشوری در حال توسعه قلمداد می‌شویم، تصریح کرد: هنوز پس از گذشت چند دهه به درستی مشخص نیست چه زمانی به نقطه قابل‌قبول می‌رسیم و کشوری توسعه یافته خواهیم شد.

‌وی تاکید کرد: توسعه باید بر مبنای علمی صورت گیرد که این مهم تنها با ایجاد ارتباط عمیق با دانشگاه‌ها و مراکز علمی میسر می‌شود.

شهردار تهران اظهار داشت: در مدیریت اجرایی نباید خود را عقل کل و بی‌نیاز از هر گونه کمک و خرد جمعی بدانیم. ما باید نگاهی واقع بینانه توأم با آرمان‌ها به جامعه داشته باشیم.

وی ایجاد تحول جدی در کشور را منوط به نگاهی درست و واقع بینانه به مسائل دانست و نداشتن این ویژگی را یکی از مشکلات موجود کشور خواند.

قالیباف همچنین با اشاره به جمله امام خمینیره  که فرموده بودند «دانشگاه‌ها منشأ سعادت و شقاوت‌اند» یادآور شد: این جمله نشان می‌دهد که هر گونه تحول در جامعه آغازش از مراکز علمی، دانشگاه‌ها و حوزه‌هاست، لذا باید رشد مادی و معنوی در ایران در سایه کار آمدی دین در اداره جامعه رقم بخورد.

قالیباف خاطرنشان کرد: اگر این مهم در کشور ما صورت نگیرد هم به اسلام ظلم کرده‌ایم و هم به مردم. شهردار تهران در پایان با بیان اینکه امسال، سال شکوفایی و نوآوری است گفت: اگر نوآوری‌های ما بر بستر علم و دانش و عقلانیت نباشد، حرکت با سعی و خطاست و در واقع تکرار اشتباهات گذشته است.

در حاشیه برگزاری جشنواره ستارگان شریف با حضور شهردار تهران، ساختمان جدیدالاحداث تربیت بدنی این دانشگاه نیز افتتاح شد.

این ساختمان که با مشارکت شهرداری تهران در بخش تجهیزات آن آماده بهره برداری شده، شامل ۴ سالن کوچک و یک سالن ورزشی بزرگ فوتسال است که بالغ بر ۴ هزار متر مساحت دارد.

کد خبر 55557

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز