جمعه ۳ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۳۵
۰ نفر

مشهد- خبرنگار همشهری: محمد باقر قالیباف گفت: جنگ تحمیلی تجلی‌گاه معنویت و ایثارگری و فرهنگ مقاومت و شهادت بود.

شهردار تهران که به‌عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی سخن می‌گفت افزود: از ابعاد دیگر جنگ تحمیلی تجلی‌گاه والای مدیریت در سطح عالی علمی است و از منظر دیگر نیز باید بدانیم که جنگ تبلور خلاقیت، نوآوری و شکوفایی و یک مدیریت عقلانی بود.

وی اظهار داشت: ۱۰ سال اول انقلاب، دوران استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران بود و دشمن در این دوره قصد منحرف کردن مسیر انقلاب را داشت که امام راحل جلویش ایستاد و انقلاب مسیر خودش را طی کرد.

قالیباف از دهه دوم انقلاب به‌عنوان دهه تثبیت یاد کرد و گفت که نظام جمهوری اسلامی ایران در شرایطی است که باید دوران شکوفایی و کارآمدی خود را بگذراند. به گفته شهردار تهران امروز یکی از دغدغه‌های اصلی همه به ویژه مدیران در هر جایگاهی از مسئولیت که هستند باید نشان‌دادن کارآمدی دین در اداره جامعه باشد.

دیدار با جانبازان مشهد

شهردار تهران همچنین با جانبازان مشهد دیدار کرد و در جمع آنان گفت: شما جانبازان و ایثارگران دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کردید و امروز سند زنده انقلاب هستید.

قالیباف اضافه کرد: ما دوران جنگ را اوج دوران علم و ایمان، عقلانیت و اوج هنرنمایی دین در دفاع از تمامیت خود می‌دانیم و بر این اعتقاد داریم که در این کشور باید مدیران و همه افراد با همان روحیه زمان جنگ تلاش کنند و کارآمدی دین در اداره جامعه را به اثبات برسانند.

قالیباف با انتقاد از برخی از افراد که با استفاده از نام جبهه، جنگ و رزمنده بعضی کارها را انجام می‌دهند، افزود: آن روز که شما در جنگ بودید آنها به قول خودشان توفیق حضور در جبهه را پبدا نکردند.

شهردار تهران صبح جمعه در یادواره ۵ سردار و ۳۰ شهید روستای اخلمد سخن گفت و کلنگ یادمان شهدای این روستا را به زمین زد و عصر جمعه نیز با دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد دیدار و گفت‌وگو کرد.

کد خبر 52806

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز