شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۳:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران در انتقاد از وضعیت مسکن در تهران گفت: اگر تا دیروز می‌توانستیم بگوییم که ۷۰ درصد درآمد مردم به مسکن اختصاص می‌یافت امروز صد در صد درآمد خانواده‌ها صرف تامین مسکن می‌شود.

به گزارش ایسنا محمدباقر قالیباف که صبح شنبه (۲۱ اردیبهشت) در مراسم افتتاح مرکز خرید و فروش خودرو و کلنگ‌زنی زمین‌های تعاونی مسکن شهرداری منطقه 19 سخن می‌گفت، افزود: مهمترین موضوعی که بر معیشت خانواده‌ها تاثیرگذار بوده و تقریبا تمام درآمد خانواده‌ها را صرف خود کرده، هزینه مسکن است.

وی در این مراسم اظهار داشت، در حال حاضر در همه مناطق شهر تهران تعاونی‌های مسکن کارکنان شهرداری در حال راه‌اندازی است.

وی تصریح کرد: باید به حدی از منزلت در نگاه مردم برسیم که آنها شهرداری را به عنوان نهادی، متعلق به خود نگاه کنند و شهرداری را در مقابل خود نبینند.

قالیباف ادامه داد: در گذشته قول داده بودم که اگر نتوانم فاصله شمال و جنوب تهران را کم کنم حداقل آن را بیشتر هم نکنم. در گذشته این حرفها وجود داشت و البته می‌خواستند فاصله‌ها کاهش یابد، اما اتفاقی نیفتاد و فاصله‌ها بیشتر هم شد.

وی بیان کرد: دولت تلاش می‌کند بخشی از حوزه‌های در اختیار خود را به بخش خصوصی واگذار کند اما به نظر می‌رسد بهتر و راحت‌تر است که از همین امروز دیگر در بخش‌های دولتی سرمایه‌گذاری مجدد نکند.

قالیباف خطاب به مردم گفت: صادقانه می‌گویم که شهرداری تهران هیچ پروژه‌ای را بدون این که از مناطق جنوبی و محروم شهر شروع کرده باشد، کلید نزده است.

شهردار تهران، با بیان این که برای ساماندهی بافتهای فرسوده چاره‌ای جز اعتماد به هم نداریم، افزود: شهرداری در مورد وام و عوارض و صدور پروانه برای واحدهایی که تجمیع شوند، کمک خواهد کرد. همچنین در این مناطق به ازای هر متر مربع، ۱.۲ متر مربع مسکن جدید به مالکان خواهیم داد.

کد خبر 51400

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز