دوشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۹:۰۸
۰ نفر

روه اقتصادی: نمایندگان مجلس شورای اسلامی از امروز رسیدگی به کلیات و جزئیات لایحه بودجه سال 1387 کل کشور را در صحن علنی مجلس آغاز می‌کنند.

به گزارش خبرنگار همشهری، چهارشنبه هفته گذشته بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق با انجام تغییرات چشمگیر در ساختار و حجم آن به پایان رسید و از روز سه شنبه 23 بهمن، لایحه بودجه به صحن علنی مجلس خواهد آمد و باید منتظر واکنش نمایندگان به تغییرات صورت گرفته در آن بود.

اضافه شدن بودجه شرکت‌های دولتی به کلیات بودجه،  افزایش تعداد دستگاه‌های دارای ردیف مستقل به 300 دستگاه، افزایش اعتبار اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری و ملزم کردن دولت به اجرای این قانون، افزایش درآمد حاصل از بهره مالکانه معادن و افزودن چند حکم به حکم‌های ماده واحده لایحه بودجه از مهم‌ترین تغییراتی است که کمیسیون تلفیق در لایحه پیشنهادی دولت صورت داد.

کمیسیون تلفیق بودجه درباره قیمت و نحوه عرضه بنزین در سال آینده تغییری در پیشنهاد دولت ایجاد نکرد و باید منتظر ماند و دید که نمایندگان مجلس در صحن علنی در این باره چه واکنشی صورت خواهند داد.

با توجه به این که پیشنهاد حذف سهمیه‌بندی و عرضه بنزین به قیمت 250 تومان در کمیسیون تلفیق بودجه فقط با یک رأی کمتر به تصویب نرسید، به‌نظر می‌رسد در صحن علنی مجلس هم تصمیم‌گیری درباره بنزین به بحث پرچالشی تبدیل شود و ادامه وضعیت فعلی سهمیه‌بندی یا لغو آن بدون رأی قاطعی تعیین تکلیف شود.

به گزارش مهر، مجلس شورای اسلامی این هفته روزهای سه‌شنبه،  چهارشنبه و پنجشنبه جلسه علنی خواهد داشت.

رئیس‌جمهوری 17 دی ماه لایحه بودجه 87 کل کشور را تقدیم مجلس کرد. پس از تقدیم لایحه بودجه به مجلس نمایندگان در مدت 10 روز پیشنهادهای خود را به کمیسیون‌های تخصصی ارائه کردند و از 27 دی به مدت 10 روز این لایحه در هر یک از کمیسیون‌های تخصصی مجلس بررسی شد.

کمیسیون تلفیق بررسی لایحه بودجه نیز تا 17 بهمن لایحه بودجه را بررسی و بخش‌هایی از آن را با تغییراتی تصویب کرد و اکنون گزارش نهایی این کمیسیون امروز( سه‌شنبه) در صحن علنی مجلس ارائه می‌شود.

مجلس شورای اسلامی قرار است از روز سه شنبه با برگزاری جلسات علنی، لایحه بودجه سال آینده را بررسی کند.

قرار است مخبر کمیسیون تلفیق بررسی لایحه بودجه سال آینده نیز گزارشی درمورد بررسی این لایحه ارائه کند و پس از آن برای کلیات رأی‌ گیری می‌شود.

با تصویب کلیات لایحه بودجه، مجلس بلافاصله وارد بررسی جزئیات آن خواهد شد. براساس آیین نامه داخلی مجلس، 15 موافق و 15 مخالف هر کدام به مدت 20  دقیقه نظرات خود را درمورد کلیات لایحه بودجه مطرح خواهند کرد.

سپس نماینده دولت به مدت 45 دقیقه به دفاع از لایحه پیشنهادی دولت می‌پردازد. بررسی لایحه بودجه سال 87 تا اوایل اسفند ماه به طول می‌انجامد.

کد خبر 44047

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز