مخبر کمیسیون تلفیق گفت: براساس مصوبه این کمیسیون و در راستای تسهیل و ساماندهی حمل‌ونقل شهری 290 میلیارد تومان اعتبار به متروی تهران اختصاص یافت.


به گزارش خبرگزاری مجلس، محمد مهدی مفتح روز دوشنبه به تشریح مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه سال آینده پرداخت و افزود: کمیسیون تلفیق در ادامه بررسی لایحه بودجه 87 و در راستای افزایش امکانات حمل‌ونقل و تسهیل و ساماندهی حمل‌ونقل شهری مقرر کرد که جهت قطار شهری 7 کلان شهر، ردیف‌های مستقلی در نظر گرفته شود و اعتبارات هر کدام به‌طور مشخص به همان ردیف تخصیص پیدا کند.

وی افزود: بر این مبنا برای قطار شهری مشهد 160 میلیارد تومان، قطار شهری اصفهان 150میلیارد تومان، قطار شهری تبریز 150 میلیارد تومان، قطار شهری شیراز 150 میلیارد تومان، قطار شهری کرج 100 میلیارد تومان، قطار شهری اهواز 80 میلیارد تومان و برای متروی تهران 290 میلیارد تومان بودجه تخصیص پیدا کرد و در مجموع یک هزار و 80 میلیارد تومان برای این منظور به این 7 کلان شهر به‌طور مستقل و در ردیف‌های مستقل تخصیص داده شد.

مخبر کمیسیون تلفیق خاطرنشان کرد: همچنین شهرداری کلان‌شهرها مجاز شدند تا سقف 10 هزار میلیارد ریال، برای طرح‌های نوسازی بافت‌های فرسوده شهری و همچنین ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیر‌رسمی با تضمین خود اوراق مشارکت منتشر کنند.

افزایش اعتبار صندوق‌های رفاه دانشجویی

مفتح ادامه داد: براساس مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق و در راستای مساعدت به دانشجویانی که شهریه پرداخت می‌کنند اعم از دانشجویان دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد، مراکز آموزشی غیر‌انتفاعی و آموزشکده‌های تحت پوشش وزارت آموزش و پرورش مبلغ 120 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت که به نسبت تعداد دانشجویان مستقیماً به صندوق‌های رفاه این مراکز آموزش عالی تخصیص پیدا می‌کند.

معافیت مراکز مذهبی

مخبر کمیسیون تلفیق تصریح کرد: همچنین براساس مصوبه این کمیسیون، حسینیه‌ها، مساجد و تکایای روستاها از پرداخت بهای آب و برق و گاز و فاضلاب معاف شدند.

افزایش مستمری‌بگیران

مفتح متذکر شد: براساس تصمیم دیگر کمیسیون تلفیق مقرر شد مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام و سازمان بهزیستی افزایش پیدا کند و همچنین تعدادی از نیازمندان حمایت این سازمان‌ها که در نوبت هستند بتوانند تحت پوشش قرار گیرند که میزان افزایش مستمری بعد از اینکه مبلغ این اعتبار مشخص شد، تعیین خواهد شد.

نرخ تعرفه معدنکاران افزایش نمی‌یابد

مخبر کمیسیون تلفیق در ادامه درباره مباحث پیش‌آمده در بازار سرمایه ناشی از مصوبه این کمیسیون مبنی بر افزایش حقوق دولتی معادن در سال آینده از 40 میلیارد تومان به 500 میلیارد تومان اظهار داشت: این تصمیم ارتباطی به افزایش تعرفه معدنکاران ندارد و معدنکاران با همان تعرفه قبلی به فعالیت‌های خود در استخراج از معادن ادامه می‌دهند.

وی اضافه کرد: با این تصمیم هیچ تفاوتی در سود شرکت به وجود نخواهد آمد بلکه کمیسیون تلفیق پیش‌بینی کرده است با همین میزان معادن و با تعرفه فعلی امکان وصول این درآمد (500 میلیارد تومان) از معادن به‌عنوان بهره مالکانه و حقوق دولتی معادن وجود دارد.

کمیسیون تلفیق با اتمام بخش درآمدهای لایحه بودجه سال 87 به بررسی بخش هزینه‌ای آن پرداخته است و رسیدگی به لایحه در این کمیسیون ادامه دارد.

مفتح گفت: جمع درآمدهای بودجه سال 87 پس از جمع‌بندی اعلام خواهد شد.

کد خبر 43493

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز