گروه اقتصادی: نشست مشترک تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت نهم برای بررسی لایحه بودجه 1387 کل کشور و رفع ابهامات آن، به علت حضور اکثر نمایندگان مجلس در حوزه‌های انتخابیه خود لغو شد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان این مطلب به همشهری  افزود: لایحه بودجه سال 87 احتمالاً دوشنبه از سوی رئیس‌جمهوری به مجلس ارائه خواهد شد.

این در حالی بود که سیدمجتبی ثمره هاشمی مشاور ارشد رئیس‌جمهوری در گفت‌وگو با ایرنا از احتمال ارائه لایحه بودجه طی روز یکشنبه 16 ی، خبر داده بود.

حاجی‌بابایی همچنین پیش‌بینی کرد رئیس‌جمهوری با حضور در مجلس علاوه بر تقدیم لایحه بودجه سال آتی، گزارشی در مورد وضعیت، شاخص‌ها، سمت‌گیری‌ها و جهت‌گیری‌های لایحه بودجه سال آتی در صحن علنی مجلس ارائه ‌کند.

حاجی‌بابایی همچنین در گفت‌وگو با ایرنا تأکید کرد که مجلس شورای اسلامی از جزئیات لایحه بودجه سال آینده هیچ اطلاعی ندارد.

این عضو هیات رئیسه مجلس افزود: بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس، پس از تقدیم لایحه بودجه، نمایندگان 10 روز فرصت دارند پیشنهادهای خود را در مورد آن ارائه کنند که پس از آن، بررسی این لایحه در کمیسیون‌های تخصصی مجلس به مدت 10 روز آغاز می‌شود.

حاجی بابایی خاطرنشان کرد: پس از بحث و بررسی در کمیسیون‌های تخصصی، لایحه بودجه 15 روز در کمیسیون تلفیق بررسی و تصویب می‌شود. با تصویب در کمیسیون تلفیق، بررسی لایحه بودجه در نشست‌های علنی آغاز می‌شود که 15 روز نیز بررسی آن در صحن مجلس زمان می‌برد.

این عضو هیات رئیسه مجلس گفت: اگر لایحه بودجه طی امروز و فردا تقدیم مجلس شود، پیش‌بینی می‌شود که حداقل تا 10 اسفندماه در مجلس به تصویب نهایی برسد.

هیئت وزیران در جلسه چهارشنبه دوازدهم دی‌ماه، لایحه بودجه سال ۱۳۸۷ را تصویب کرد.

براساس اظهارات امیر منصور برقعی، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری، سقف بودجه‌سال آینده حدود 71 هزار میلیارد ریال و بودجه شرکت‌های دولتی بیش از 200 هزار میلیارد ریال است.

کد خبر 40994

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز