یکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۶ - ۱۶:۵۷
۰ نفر

رئیس مجلس اعلام کرد: مجلس با تصمیم دولت در حذف تبصره‌های بودجه موافق است.

به گزارش خبرنگار ما، غلامعلی حداد عادل طی سخنانی در جلسه علنی مجلس، با تأکید بر اینکه مجلس تصدیق می‌کند که صورت فعلی بودجه وضع مطلوبی نیست، گفت: یکی از مشکلات این است که مجلس در سیاستگذاری، فرصت کمی دارد که این موجب جزئی‌نگری به جای کلان‌نگری نسبت به بودجه شده است.

وی با اشاره به جلسات نمایندگان مجلس و دولت از یک ماه پیش در خصوص شکل جدید بودجه، بیان داشت: در این جلسات سعی شد از نظرات دولت بهره ببریم و همچنین حقوق و نظارت مجلس به اطلاع دولت رسانده شود.

رفع ایرادات لایحه اصل 44 تا هفته آینده

رئیس کمیسیون ویژه‌ اصل 44 مجلس شورای اسلامی درباره ایرادات شورای نگهبان نسبت به لایحه‌ اصل 44 گفت: ما آن‌چه که از سوی شورا آمده را چنانچه درباره مغایرت مصوبات لایحه با قانون اساسی یا شرع باشد، به منظور تأمین شورای نگهبان مرتفع می‌کنیم.

الیاس نادران گفت: مجلس شورای اسلامی تلاش می‌کند در مرحله رفت یا برگشت لایحه بین مجلس و شورای نگهبان اختلافات را حل کند تا حتی‌الامکان به مجمع ارسال نشود.

رضا عبداللهی، عضو کمیسیون ویژه اصل 44 مجلس نیز اظهار داشت: کار بررسی ایرادات شورای نگهبان از چهارشنبه هفته جاری آغاز می‌شود و این ایرادات نهایتاً تا روز چهارشنبه هفته آینده پایان خواهد یافت و به صحن مجلس آورده می‌شود.

مصوبه مجلس درباره مسکن

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی به ادامه بررسی جزئیات لایحه سازماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن پرداختند و موادی دیگر از آن‌را تصویب نهایی کردند.

بر اساس این مصوبات، مجلس به دولت اجازه داد نسبت به واگذاری زمین با اعمال تخفیف تقسیط یا واگذاری حق بهره‌برداری به صورت اجاره‌ای ارزان‌قیمت اقدام کرده و از تولید و عرضه مسکن توسط بخش غیردولتی حمایت کند.

کد خبر 36360

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز