همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی با اعلام آغاز زمان بندی بررسی لایحه بودجه سال آینده گفت که این لایحه تا 22 بهمن به صحن علنی مجلس می آید و تا اول اسفند نهایی و به دولت ابلاغ خواهد شد.

به گزارش مهر، غلامعلی حداد عادل رئیس مجلس شورای اسلامی پس از تقدیم لایحه بودجه همراه رئیس جمهور در جمع خبرنگاران حاضر شد.

وی اظهار داشت: از روز دوشنبه 17دی زمانبندی بررسی بودجه آغاز می شود و هیئت رئیسه با توجه به برگزاری انتخابات مجلس هشتم در اسفند ماه این زمانبندی دقیق را به نحوی تنظیم کرده که بودجه 87 تا 22 بهمن تصویب شود.

حداد عادل افزود: بر اساس زمان بندی هیئت رئیسه لایحه بودجه بعد از تصویب نهایی در مجلس، باید به تایید شورای نگهبان برسد و در فرصتی مناسب به دولت ابلاغ می شود تا از زمان کافی برای تنظیم آیین نامه های لازم برای اجرای بودجه برخوردار باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که لایحه بودجه 1387 کل کشور از نظر شکلی و محتوایی تغییر کرده و به سوی شفافیت و مسئولیت پذیری بیشتر رفته و بار سنگین تبصره های ثبت شده کاهش یافته و در عوض همه ردیف ها و اقلام بودجه به نمایندگان عرضه شده تا وقت بیشتری صرف بررسی آنها شود.

حداد عادل خاطز نشان کرد: در لایحه بودجه سال آینده تمرکز بر مسئولیت پذیری است و امیدواریم سومین بودجه ای که دولت نهم به مجلس هفتم ارائه می دهد از نظر تنظیم بودجه گام مثبتی در راستای رفع اشکالات بودجه های گذشته باشد و این گام در مراحل بعدی کامل شود.

کد خبر 41141

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز