همشهری آنلاین: سفیر بوسنی هرزگوین دوشنبه اول بهمن با غلامعلی حداد عادل در محل مجلس شورای اسلامی دیدار و گفـت‌وگو کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره اخبار و رسانه‌های گروهی مجلس، حداد عادل در دیدار با  سناهید بریستریچ، سفیر بوسنی هرزگوین با بیان این که آمریکا در اندیشه تسلط بر تمام جهان بسر می‌برد و مردم آمریکا با این تفکر مخالف هستند، تصریح‌کرد: آمریکا با بنیاد انقلاب اسلامی ایران خصومت دارد و با هر حرکتی که منجر به تقویت هویت سیاسی مسلمانان در سراسر جهان شود، مخالفت می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود روابط ایران و بوسنی و هرزگوین را بسیار خوب و دوستانه توصیف کرد و گفت : مردم ایران علاقه و وفاداری خود را نسبت به مردم بوسنی و هرزگوین در طول دوره‌های مختلف اعم از جنگ و صلح نشان داده‌اند.  حداد عادل تاکید کرد: امروزه، اراده مقامات سیاسی ایران بر تحکیم روابط و گسترش همکاری‌های دو جانبه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به عضویت بوسنی و هرزگوین در اتحادیه اروپا در آینده نزدیک اظهار داشت: انتظار این است که عضویت بوسنی وهرزگوین در اتحادیه اروپا با هویت اسلامی ملت آن، منجر به شناسایی بیشتر فرهنگ و تاریخ اسلامی در جوامع غرب شود.

در ادامه این دیدار سناهید بریستریچ، سفیر بوسنی و هرزگوین در تهران با ابراز خشنودی از روابط بسیار خوب کشورش با جمهوری اسلامی گفت: مردم بوسنی و هرزگوین، جمهوری اسلامی را کشوری بسیار مهم و دارای فرهنگ و تمدن غنی می‌دانند واحساسات خوب مردم ایران در دوران‌های سخت را فراموش نمی‌کنند.

بریستریچ از پیوستن بوسنی هرزگوین به اتحادیه اروپا در آینده نزدیک خبر داد و افزود: مردم مسلمان بوسنی که اکثریت جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، همواره از اتخاذ تصمیماتی در اتحادیه اروپا که بعضا مردم ایران را رنجانده است، نگران بوده‌اند و امیدواریم بتوانیم به عنوان عضوی از اتحادیه اروپا از حقوق مردم کشورهای اسلامی به ویژه کشور برادر و دولت ایران دفاع کنیم.

وی تقویت روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران را به نفع مردم بوسنی و هرزگوین دانست و خواهان تقویت هر چه بیشتر همکاریها ومناسبات فیمابین در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی شد.

کد خبر 42275

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز