گروه سیاسی: رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار رئیس‌جمهوری سودان با بیان اینکه رابطه تهران و خارطوم باید مصداقی از همکاری‌های صادقانه و نمونه در جهان اسلام باشد گفت: راهبرد آمریکا ایجاد تفرقه میان کشورهای دوست واختلاف انداختن بین شیعه و سنی است.

غلامعلی حداد عادل در دیدار با عمر احمد البشیر با سپاس از حمایت همیشگی سودان از انقلاب اسلامی اظهار داشت: دست دشمنان اسلام را در وقایع دارفور می‌بینیم و حاضریم برای استقرار صلح در این منطقه کمک کنیم.

به گزارش واحد مرکزی خبر، وی سودان را مجسمه مقاومت در برابر قدرت‌های بزرگ خواند و افزود: ما به سودان احترام می‌گذاریم و هرچقدر از دوستان نزدیک رنج‌های زیادی دیده‌ایم از دوستان دور، جز درک عمیق و همکاری چیزی ندیدیم.

حداد عادل، سودان را به‌دلیل موقعیت خاص جغرافیایی، ‌التزام به اسلام و حساسیت‌های ویژه، مورد طمع دشمنان اسلام خواند و تاکید کرد: همکاری‌های ایران و سودان نمونه اسلامی از روابط میان ایران و کشورهای آفریقایی است.

وی در ادامه این دیدار که ایرنا مشروح آن را منتشر کرد افزود: انقلاب اسلامی ایران فقط متعلق به مردم ایران نیست بلکه به جهان اسلام تعلق دارد و هر دستاوردی که به دست آورد سرمایه‌ای برای عالم اسلام است.

کد خبر 43398

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز