نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با موکول کردن بحث چالش‌برانگیز واردات بنزین در سال آینده به جلسه روز شنبه 27 بهمن، بررسی بخش‌های درآمدی ماده واحده لایحه بودجه سال 1387 را به پایان رساندند و وارد بخش‌های هزینه‌ای آن شدند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، براساس مصوبه مجلس، دولت مکلف شد تا پایان خردادماه 1387 اساسنامه شرکت‌های ملی نفت، گاز و صنایع پتروشیمی‌ را تقدیم مجلس کند.

تا زمان ارائه ‌اساسنامه، مقررات حاکم بر امور نفت، گاز و پتروشیمی، مقررات مندرج در قانون نفت مصوب سال 1366 خواهد بود.

براساس مصوبه مجلس دولت موظف است در سال آینده همانند سال‌های قبل سوخت نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها را به قیمت آزاد در اختیار آنها قرار داده و برق و فرآورده‌های نفتی این شرکت‌ها را نیز به نرخ آزاد خریداری و با نرخ یارانه‌ای در اختیار مردم قرار دهد.

اختصاص 70 میلیارد تومان برای گازرسانی به‌روستا‌های پرجمعیت، انتشار اوراق مشارکت توسط شهرداری‌ها، جواز واردات سیگار، اختصاص50میلیارد تومان اعتبار برای کمک به رزمندگان و جانبازان معسر، مکلف شدن وزارت نفت به مبادله موافقتنامه طرح‌های سرمایه‌ای خود با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، هزینه شدن مازاد درآمدهای حاصل از صادرات مایعات و میعانات گازی صرفا در طرح های سرمایه‌گذاری بالادستی نفت و گاز و تعیین غرامت استفاده از بی‌سیم‌های اختصاصی و غیرحرفه‌ای از مصوبات مجلس شورای اسلامی بود.

کد خبر 44352

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز